اجتماعی

شرط ورود به ایران آسان‌تر شد

معاون گردشگری کشور از تسهیل شرایط ورود گردشگران خارجی به ایران و اخذ یکی از دو گواهینامه کرونا بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش دیباروز، علی اصغر شالابویان توضیح داد: پیش از این شرط ورود گردشگران خارجی و ایرانی از خارج از کشور اخذ گواهی واکسیناسیون و جواب منفی آزمایش کرونا بود. وی گفت: شرایط ورود گردشگران خارجی، ستاد ملی کرونا الزامی برای ورود به ایران به عنوان گواهی دو واکسیناسیون و “یا” تست کرونا منفی (PCR) اعلام کرد.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری های وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع سنتی، مصوبه یکصد و شصت و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای تسهیل ورود و خروج مسافران از طریق هوایی، زمینی و دریایی. . محدودیت های اتباع خارجی داخل جزو کشورهای خاص و پرخطر اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نبوده و برای اتباع ایرانی یکی از دو شرط گواهی واکسیناسیون حداقل دو هفته از تاریخ دومین واکسیناسیون یا تست کرونا منفی (PCR)) و به تصویب رئیس جمهور رسید و برای پیگیری، نظارت و اجرا به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس تبصره اول، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورت مشاهده علائم بیماری از سوی مسافران، کادری را برای انجام آزمایش PCR در مرز اعزام می کند تا آزمایش PCR را انجام داده و هزینه آن را دریافت کنند. آزمایش از یک فرد مشکوک به این بیماری.”

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همچنین بر اساس تفاهم نامه دو مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، وزارت امور خارجه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت و تجارت.وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی قبل از سفر به متقاضیان اطلاع رسانی می کند و آنها طبق دستورالعمل ویژه حضور گردشگران خارجی در کشور مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب اقدام می کنند.

ستاد «کرونا» در پایان اسفند ماه 1400 ورود به ایران را منوط به ارائه یکی از دو گواهی واکسن یا آزمایش منفی کرد و علاوه بر کارت کامل واکسیناسیون کرونا، PCR منفی نیز ارائه کرد. گواهی آزمون که علاوه بر سردرگمی مسافران، باعث اعتراض به سیاست های ورود ناسازگار شد که اکنون ستاد کرونا با مقررات جدید آن را اصلاح کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا