بین الملل

بسته پیشنهادی «الصدر» برای عبور از بحران اقتصادی؛ تمرکز بر توافق چین و اخراج اشغالگران

به گزارش گروه خبرگزاری بین المللی فارس ، مقتدا الصدر رهبر جنبش صدریست ها در عراق امروز (شنبه 7 آبان) در تلگرافی بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق تأکید کرد و گفت که عراق به دلیل حضور این نیروها میلیاردها دلار پس می دهد. متشکل است

وی در یک توییت طولانی در توییتر خود نسبت به گرفتن وام های داخلی و خارجی برای پر کردن کسری بودجه ایالت و پرداخت حقوق هایی که دولت فدرال در ماه های گذشته قادر به پرداخت به موقع آن نبوده است ، هشدار داد و چندین روش برای جلوگیری از وام گرفتن ارائه داد.

مقتدی الصدر نوشت: برخی از افراد در تلاشند با وام از داخل یا خارج از کشور با پر کردن کسری اقتصادی و پرداخت حقوق کارمندان در صورت امکان ، نیاز به سازماندهی ، اصلاح و نظارت بر این روند پرداخت را پرداخت کنند. اخراج یا اخراج چند کارمند ، کارمند حقوقی یا افرادی که دارای مشاغل اضافی هستند و غیره

وی معتقد است که وام گرفتن ارزش پول عراق را کاهش می دهد و بحران اقتصادی را تشدید می کند و برای این منظور چندین پیشنهاد ارائه می دهد که به عقیده او بهتر و سودمندتر از استقراض است ، از جمله 16

1- جمع آوری آب ، برق و سایر خدمات مشروط بر اینکه به افراد معتمد سپرده شده باشد.

2- تسهیل اعطای وام بانکی به صاحبان پروژه های متوسط ​​و بزرگ برای اجرای آنها با مشارکت دولت به دلیل تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می دهد.

3- توسعه كار كشاورزي در عراق از طريق توزيع زمين به افراد واجد شرايط و گرفتن سهام براي آنها به شكلي كه براي هيچ كس پنهان نماند.

4- خصوصی سازی برخی بخشهای دولتی ، حتی اگر برای مدت زمان مشخصی ، با هدف احیای مجدد آنها و بازگشت تولید به آنها در بخشهای صنعتی و کشاورزی و …

5- افشای اطلاعات و پاسخگویی مفسدینی که در طی سالها پول عراق را به دلیل هوی و هوس و احزاب احزاب خود به باد دادند ، این امر از طریق دادگستری شفاف و تمیز و بازگرداندن پولهای سرقت شده امکان پذیر است.

6. اخراج اشغالگری که به بهانه حفاظت پوچ و جعلی از سرزمین های عراق خساراتی به عراق وارد کرد و میلیاردها دلار خسارت وارد کرد.

7- توافق نامه چین را مطالعه کرده و به افراد مورد اعتماد تحویل دهید. این بسیار بهتر از توسل به سایر کنوانسیون های شرم آور است.

8- حمایت و محافظت از امنیت بانک های عراقی از یک سو ، کنترل مفسدان از سوی دیگر ، توقف پمپاژ مالی در خارج از کشور و سازماندهی کار بانک مرکزی.

9 – کار جدی و جدی برای بهره برداری از سرمایه ذخیره شده در عراق .. منظور من فقط نفت نیست ، بلکه سرمایه دیگری است که باید به دور از دست مفسدان بهره برداری شود.

10- جمع آوری مالیات و عوارض گمرکی در دست افراد مورد اعتماد و جلوگیری از افتادن این امور به دست مفسدان.

11- حمایت و تشویق سرمایه گذاران با حمایت مالی و معنوی حتی الامکان

12- كنترل ترتيب ، قانوني كردن و تسويه حقوق و اقداماتي براي ساماندهي حقوق بازنشستگان

13- تلاش برای ثبت الکترونیکی بازرسی از دفاتر دولتی و خدمات ارائه شده به شهروندان با هدف جلوگیری از فساد.

14- نفت بزرگترین دارایی و ثروت کشور است ، بنابراین باید از آن محافظت شود و افراد فاسد از آن دور نگه داشته شوند ، صادرات و واردات آن به کشور تنها انحصار دولت است.

15- سرمایه گذاری در بخشهای مختلف گردشگری به طور مثر و مثر

16. توافق نامه بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان برای حل مشکلات مالی بین دو کشور از جمله نفت استخراج شده از اقلیم کردستان.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا