اقتصادی

به تجهیز  و جوانسازی صنعت مرغداری کمک شود

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌های تخم‌گذار در بیانیه‌ای با بیان اینکه کمبود تخم‌مرغ نداریم، گفت: سیستم بانکی کشور باید در فرآوری، نوسازی و نوسازی صنعت طیور کمک کند.

به گزارش دیباروز، مرادی با بیان اینکه تخم مرغ نیروی غالب مردم و یک کالای استراتژیک است، گفت: این کالای استراتژیک به ویژه برای بخشی از جامعه باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتوانیم آن را به دست آنها برسانیم.

وی ادامه داد: با تغییر نرخ ارز که رخ داد، تولیدکنندگان اقداماتی را انجام دادند. همچنین نرخ گردش مالی که تولیدکننده پس از تغییر نرخ ارز به آن نیاز دارد با میزان نقدینگی که در واقع استفاده می کند بسیار متفاوت است.

رئیس اتحادیه مرغ های تخمگذار افزود: سیستم بانکی کشور یا هر منبعی که دولت لازم بداند باید به تولیدکنندگان و مرغداران کمک کند تا بتوانند سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: انتظار داریم با شروع فصل گرما مصرف تخم مرغ فصلی کاهش یابد. از سوی دیگر با توجه به تغییر نرخ ارز پیش بینی می شود با مازاد تولید مواجه شویم.

به گفته وی، مرغ های تخمگذار به گونه ای نیستند که اگر امروز گله را نگهداری کنیم بتوانیم آن را حذف کنیم. دوره پرورش مرغ تخمگذار 18 ماه است. ما باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید خرید کند تا به واحدهای تولیدی لطمه وارد نشود، افزود: اگر بخواهیم بازارهای هدف را حفظ کنیم و نگذاریم این بازارها از بین برود، باید در نظر داشته باشیم که قیمت جدید صادراتی ناسازگار است، بنابراین ضروری است. مشوق های صادراتی را در دستور کار دولت قرار دهیم و با اعتمادی که به وزارت جهاد کشاورزی داریم معتقدیم از محصول دست نخواهند کشید.

وی افزود: در حال حاضر ضریب تبدیل تخم مرغ خوراکی 2.7 است و از نظر میانگین عمر صنعتی که از دوران میانسالی گذشته است نیازمند نوسازی و نوسازی تجهیزات هستیم.

وی گفت: دولت باید به ما کمک کند. افزایش پیوند بین سیستم بانکی و بدنه محصول و کمک به نظام بانکی در آماده سازی، نوسازی و نوسازی صنعت مرغداری. اگر عرضه سکه با نرخ جدید به صورت مستمر انجام شود، می تواند در صنعت ما رقابت ایجاد کند. همچنین برخی از ورودی های مورد نیاز تولید کنندگان را ارائه دهید. چون وقتی صحبت از محصول متوسط ​​می شود با کمترین هزینه این اتفاق می افتد و قطعا با قیمت های بهتری به دست محصول می رسد.

مرادی در پایان گفت: ما به عنوان تولیدکنندگان تخم مرغ خوراکی در کشور می توانیم به مردم قول بدهیم که کمبود تخم مرغ در کشور نخواهیم داشت. کشور در مرحله گذار است و تولیدکننده و مردم باید برای عبور از این مرحله دست به دست هم دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا