عمومی

تجهیز و نوسازی کتابخانه های ساوه امری مهم و ضروری است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدحسین قاسمیان عصر امروز دوشنبه در اولین جلسه انجمن کتابداری نمایش دهید وی که در فرمانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: اهمیت کتابخوانی بسیار بالاست، لذا جلسات انجمن کتابداران نمایش دهید باید همه اعضای اصلی حضور داشته باشند و مدیران دعوت شده شخصاً حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ترویج کتابخوانی در بین مردم افزود: باید کتاب خوب به مردم ارائه شود زیرا فضای مجازی امروز جای کتاب را در جامعه گرفته است و این فضای مجازی تبادل اطلاعات موقتی است اما کتاب اطلاعات دائمی دارد و این فواید کتاب خواندن باید باشد. جامعه را توضیح دهد.”

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ساوه گفت: تجهیز و نوسازی کتابخانه سلام شهر امری مهم و ضروری است که با صرف اعتبارات لازم برای انجام این مهم شاهد حضور حداکثری شهروندان ساگوجی در کتابخانه باشیم. نمایش دهید باشد.

قاسمیان با اشاره به اهمیت بازسازی کتابخانه نمایش دهیدوی گفت: ایجاد جذابیت در کتاب و کتابخانه طراوت نخواهد داشت، بلکه نشاط و شادابی در وهله اول باید از کتابداران شروع شود و اگر این جذابیت و طراوت در کتابخانه ایجاد نشود، کتابخانه و کتاب جذابیتی نخواهد داشت.

محمد اشرفیان، مدیر کتابخانه سلام وی ضمن دست دادن با حضار در این جلسه گفت: تعامل مدیریت کتابخانه سلام مردم ساوه با سایر ادارات شهرستان در بین اعضای انجمن موافق هستند و بی شک پس از مصوبات و تحقق جلسات انجمن ما را چند گام به سوی روشنگری و انس با کتاب و قرآن خواهد برد.

وی افزود: سرانه فضای کتابخانه ساوه وضعیت مناسبی ندارد، بنابراین مدیریت کتابخانه سلام شرکت جنرال صفح با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی در خصوص راه اندازی کتابخانه در شهرک علوی مکاتبه کرد که با مقاومت اداره کل راه و شهرسازی تاکنون اجرایی نشده است. .

کتابدار سلام سرلشکر ساوه با بیان اینکه فضای استاندارد برای هر نفر 8 متر مربع به ازای هر 100 نفر است، تصریح کرد: در حال حاضر 8 کتابخانه نهادی و 2 کتابخانه مشارکتی شاهرخ زیندان و شهید نصیری مهمانشهر در ساوه فعال هستند اما این شهرستان به حدود 14 کتابخانه نیاز دارد.

دکمه بازگشت به بالا