عمومی

تاثیر انقلاب اسلامی بر معادلات منطقه‌ای و جهانی

طبق پایگاه داده دیباروز ،

حسین کنعانی مقدم ، کارشناس امور غرب آسیا ، در تیتر امشب دیباروز درباره تأثیر انقلاب اسلامی بر معادلات منطقه ای و جهانی گفت: “ایران قبل از انقلاب وصیت منافع غرب در منطقه بود ، اما بعد از همه معادلات تغییر کرد. ” پس از انقلاب اسلامی ، ایران به یک عامل تأثیرگذار در معادلات منطقه ای و جهانی تبدیل شد.
کنعانی مقدم افزود: ایران در گذشته گوشت را قربانی می کرد. از معاهدات گلستان و ترکمنچای گرفته تا جدایی افغانستان و بحرین ، همه اینها نشان دهنده ضعف دولت است ، اما پس از انقلاب و در طول جنگ تحمیل شده به کل جهان ، این کشور حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد ؛ این نشان دهنده قدرت انقلاب است.
وی گفت که پس از انقلاب ، قدرت ایران توسعه یافت. وی گفت ، “ایران در حال حاضر بر معادلات جهانی تأثیر می گذارد. از افغانستان تا کشورهای مدیترانه ای ، این تأثیر را می بینیم.
کنعانی مقدم افزود: در زمان نهضت امام خمینی (ره) در ایران ، دنیا تحت سیطره لیبرالیسم و ​​کمونیسم بود و کمونیست ها گفتند که دین توده ها تریاک است و دین نمی تواند قیام کند ، اما امام خمینی (ره) اسلام سیاسی را پیشنهاد کرد. در برابر استکبار ، استبداد و …
وی گفت: امام (رضوان الله تعالی علیه) در همه ارکان حکمرانی به دنبال حکمرانی بر دین بود و اکنون این الگو شده است. همه تحرکات اسلامی به بن بست رسید اما با نفس امام همه حرکت خود را آغاز کردند.
این کارشناس غرب آسیا افزود: امام معادلات فکری موجود را شکست. جنبش های فلسطینی جنبش اسلامی را احیا کردند و تنها راه ممکن را برای استفاده از حق خود در دین و اسلام دیدند.
الکینانی مقدم افزود: انقلاب اسلامی شرایطی را ایجاد کرد و ما تأثیر آن را در بیداری اسلامی دیدیم.
وی گفت: “اسلام آمریکایی داعش ، القاعده و دیگران را ایجاد می کند و ضد مسلمان است.”
این کارشناس غرب آسیا افزود: ایران موج سازمان یافته ای را علیه صهیونیست ها ایجاد کرد. ایران چهره واقعی اسرائیل را به همه نشان داد.
کنعانی مقدم افزود: رژیم صهیونیستی زیر گنبد آهنین خود باقی ماند و گروهها و مقاومتهای جهادی غالب این رژیم شکست ناپذیر را به چالش کشیدند.

ایران به جهانیان اعلام کرده است که سیاست آمریکا بی رحمانه و تحقیرآمیز است

حسین حاجی ، کارشناس امور غرب آسیا با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی بر معادلات منطقه ای و جهانی گفت: “اگر نگاهی واقع بینانه ، عمیق و استراتژیک به معادله قدرت در سیاست جهانی و قدرت های جهانی داشته باشیم. سیاست بعد از انقلاب اسلامی ، این الگوهای تمدن اسلامی را خواهیم دید. ” وی توانست الگوهای تمدن غرب را به چالش بکشد.
وی با اشاره به تقسیم همه قدرت ها به دو بلوک ، افزود: در سال 1945 ، هنگامی که ایالات متحده با بمب اتمی دولت ها را وحشت زده و توازن قوا را با بمباران در ژاپن تغییر داد ، باعث مسمومیت همه ایالت ها و دولت ها شد.
این کارشناس امور غرب آسیا گفت: ما می خواهیم عظمت انقلاب اسلامی را با کشورهای بلوک غرب و شرق مقایسه کنیم و ببینیم چه م theلفه هایی باعث بروز انقلاب ایران در این فضای دو قطبی جهان شده است. “

الحاج گفت: قبل از انقلاب ، دو قدرت بزرگ در شرق و غرب همیشه کسانی بودند که این پدیده را ایجاد کردند ، اما به گفته امام خمینی (ره) ، انقلاب اسلامی معجزه قرن بود و همه معادلات سیاسی را پیچیده و قدرت غرب و تبدیل آن به یک پدیده. ” سفت
وی افزود: “تبدیل به پدیده و قدرت سازی دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی است.” ایران با تقویت قدرت توانست قدرت ایالات متحده را به چالش بکشد.

دکمه بازگشت به بالا