عمومی

تاکید بر پایان جنگ در افغانستان در نشست مسکو

طبق پایگاه داده دیباروز ،

کشورهای شرکت کننده در اجلاس مسکو با صدور بیانیه ای تحقق آرزوی مردم افغانستان برای صلح جامع در این کشور را تأیید کردند.

کشورهای شرکت کننده در اجلاس مسکو از جمله روسیه ، چین و ایالات متحده و همچنین پاکستان روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای بر لزوم تحقق خواسته های مردم افغانستان برای صلح عادلانه در این کشور تأکید کردند.

طرفین اجلاس مسکو در بیانیه ای گفتند كه صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق توافق سیاسی و مذاكره حاصل می شود.

در این بیانیه آمده است: “ما از همه طرف های درگیری در افغانستان می خواهیم خشونت در این كشور را كاهش دهند و از طالبان می خواهیم كه از حملات بهاری برای جلوگیری از تلفات و ایجاد شرایط برای حل و فصل سیاسی مذاكره كنند.” امتناع.

کشورهای شرکت کننده در اجلاس مسکو از طرف های مذاکره کننده در افغانستان خواستند تا در مورد موضوعات اصلی ، از جمله ایجاد شرایط صلح و ثبات در کشور و محتوای نقشه راه سیاسی که منجر به تشکیل یک دولت فراگیر می شود ، گفتگو کنند. .

در این بیانیه آمده است: “در این زمان حساس ، چهار کشور (روسیه ، چین ، ایالات متحده و پاکستان) می خواهند طرفین درگیری افغانستان وارد مذاکره شده و توافقنامه صلح را برای پایان دادن به 40 سال جنگ در افغانستان امضا کنند.” .

“همانطور که در قطعنامه 2513 شورای امنیت آمده است ، ما از احیای امارت اسلامی در افغانستان حمایت نمی کنیم ، و دولت جمهوری اسلامی افغانستان و شورای عالی آشتی ملی آشکارا خواستار همکاری با شرکای طالبان برای رسیدن به یک راه حل مذاکره هستند ”

در این بیانیه افزوده شده است: “در این بیانیه توجه ویژه ای به امنیت افغانستان و کمک به این کشور شده است.” ما از همه افغان ها ، از جمله دولت و طالبان ، می خواهیم اطمینان حاصل کنند که گروه ها و افراد تروریستی از خاک افغانستان برای تهدید امنیت کشورهای دیگر استفاده نمی کنند.

شرکت کنندگان در اجلاس افغانستان در بیانیه ای گفتند که توافقنامه صلح باید شامل مواردی باشد که از حقوق همه افغانها از جمله زنان ، مردان ، کودکان ، قربانیان جنگ و اقلیتهای قومی دفاع کند و مطابق با تمایل مردم افغانستان به امور اجتماعی ، اقتصادی و اقتصادی باشد. توسعه جهانی توسعه سیاسی

در نشست مسکو علاوه بر نمایندگان روسیه ، چین ، ایالات متحده و پاکستان به عنوان احزاب اصلی و همچنین احزاب افغانستان ، نمایندگانی از قطر و ترکیه حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا