عمومی

تحلیل حسن بشیر، مقاله برتر فراخوان «فلسفه و بحران کرونا»

به گفته Khabaronline ، در پی فراخوان فلسفه کردن بحران کرون با عنوان “فلسفه و بحران کرونا” ، مقاله ارسالی با عنوان “کرونا و فلسفه (یک بازی تحلیلی در 5 پرده)” توسط دکتر حسن بشیر ، استاد جامعه شناسی ارتباطات در دانشگاه امام صادق (ع) نوشته شده است. (ع) برای بهترین مقاله انتخاب شد.

براساس این گزارش ، حسن بشیر ، رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران ، بررسی مبانی فلسفه را نام برد و گفت: “بحران کورنا از منظرهای مختلف به یک فلسفه تمام عیار تبدیل می شود.”

این دانشکده از دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه فلسفه فقط به بحث های ذهنی و انتزاعی نمی پردازد ، گفت: “تصادفاً در شرایط فعلی ، دنیای فلسفه باید بیشتر به مباحث عینی و واقعی توجه کند تا بحث های انتزاعی.” مردم انتظار دارند که فلسفه به نفع زندگی آنها باشد. ما به دلیل فلسفه فلسفه را نخوانده ایم ، فقط به دنبال وجود ، ماهیت و رابطه علت و معلولی هستیم. در حالی که این سؤالات برای درک جهان از اهمیت بالایی برخوردارند ، در متن کنونی جهان ، درک مشکلات جهان و ارائه راه حلهای منطقی برای آنها مهمتر است.

مدیر سابق آموزش عالی آکادمی آکسفورد مرز بین “فلسفه” و “فلسفه” با “فلسفه” را روشن کرد و افزود: “فلسفه یک ایده روشمند و هدفمند است ، در حالی که فلسفه فلسفه رویکردی است که نه روشمند است و نه هدفمند.” به عبارت دیگر ، مانند گفتار برای گفتار ، که در آن نه نتیجه و نه روش منطقی و قابل قبول حاصل نمی شود.

بشیر با اشاره به ضرورت مطالعه کرونا به عنوان “یک موضوع فلسفی” ، خاطرنشان کرد: بدیهی است که از این منظر یک فلسفه روشمند و هدفمند یک امر ضروری و مفید است و می تواند ما را به نتایج واقعی سوق دهد. به نظر من ، تا آنجا که ممکن است ، باید به Corona از چهار منظر مهم فلسفی نگاه کرد: هستی شناسی ، معرفت شناسی ، روش شناسی و انسان شناسی (طبیعت انسانی). این چهار دیدگاه بسیار مهم هستند و باید از آنها در ارزیابی فلسفی تاج یا تاج استفاده کنیم.

رئیس سومین کنفرانس ملی سواد رسانه ای و اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: موضوع فعلی بحران تاج ممکن است به یک موضوع فلسفی – ارتباطی در میان سایر موضوعات تبدیل شود. این به خودی خود می تواند منجر به رویکردی خاص تر در زمینه فلسفی در آینده شود که مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: برای درک هرچه بیشتر فلسفه ارتباطات ، این فلسفه باید از چهار دیدگاه مهم مورد مطالعه قرار گیرد. وی در توضیح این دیدگاه ها اظهار داشت: در حقیقت می توان گفت که این دیدگاه یکی از مهمترین دیدگاه های فلسفی در حوزه ارتباطات است. دیدگاهی هستی شناختی که ماهیت وجودی ارتباطات انسانی ، ارتباطات بین فرهنگی و گروهی و حتی وجود یک وسیله ارتباطی را نقد می کند و می تواند نوعی جهان بینی اگزیستانسیالیستی از ارتباطات تلقی شود.

بشیر دیدگاه زیر را یک چشم انداز ارزش توصیف کرد و گفت: “در این چشم انداز ، نوعی ارزیابی موضوعات اساسی ارتباطات در سطح جمعی و انسانی است و دارای جهت گیری عملی است.” چشم انداز اولتیماتوم چشم انداز دیگری است که نتیجه یک رابطه انسانی یا جمعی و نتیجه آن را مورد بررسی قرار می دهد ، برای مثال: یک رسانه می تواند چقدر مؤثر باشد و چگونه می تواند ارزیابی شود. . این دیدگاه ، مانند اولین ، یکی از اساسی ترین نظرات فلسفی در مورد ارتباطات است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم فلسفی در ارتباطات یک رویکرد هرمنوتیکی و تفسیری است و ادامه داد: در واقع هر پیام ارتباطی با یک معنا از یک طرف و تفسیر از طرف دیگر مرتبط است و این دو مفهوم مهم فلسفی هستند. تحقیقات ارتباطی همیشه با استفاده از عینک هرمنوتیکی انجام می شود. مکتب فرانکفورت به موضوعات بسیاری در رابطه با معنا ، واقعیت ، واقعیت حاد ، صنعت فرهنگی و مواردی از این دست پرداخته است که همه این موارد به نوعی می تواند فلسفی تلقی شود.

بشیر گسترش فلسفه را گفتگوی اجتماعی درمورد موضوعات مهمی از جمله بحران تاجی دانست و یکی از مهمترین رویکردهای گفتگوی جمعی است که با توجه به ابعاد مختلف این مشکل ، راههای منطقی برای مقابله با آن و به عنوان یک تجربه اجتماعی مقابله با آن را نشان داد. از مشکلات دیگر استفاده کنید.

/ 6262

دکمه بازگشت به بالا