اجتماعی

تداوم ممنوعیت صید و شکار در استان تهران طی فصل بهار

بهار فصل تجدید طبیعت است. در این فصل زندگی به پوشش گیاهی برمی گردد و کودکان حیوانات وحشی به دنیا می آیند. با نزدیک شدن به بهار ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از برخورد با متخلفان شکار و افرادی که انواع گیاهان را برداشت می کنند ، خبر داد.

فرهاد زندی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، وی با بیان اینکه طبق روال معمول ، ایستگاه های بازرسی ما در بهار و نوروز همیشه فعال هستند و نیروهای محیط زیست در ذخایر فعال هستند ، گفت: نیروهای محیط زیست به گشت زنی در ذخایر ادامه می دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به آنها . شکار یا برداشت گیاهان و حتی زنده ماندن جوانان حیات وحش – که گاهی اوقات در فصل تولید مثل حیوانات وحشی اتفاق می افتد – با مجرمان برخورد می کند و آنها را به محاکمه می کشاند.

وی ادامه داد: به منظور افزایش قدرت گشت زنی در فصل حیات وحش و گیاهان ، از نیروهای طبیعت استفاده می شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برخورد جدی با متخلفان ، بلافاصله به همکاران ما اطلاع دهند.

همانطور که فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در استان تهران خاطرنشان کرد: “ما همچنین با تعدادی از م institutionsسسات همکاری در برخی مناطق حفاظت شده در استان تهران تفاهم نامه همکاری داریم تا هرگونه تخلف در زمینه برداشت تنوع زیستی را گزارش دهیم تا نیروهای محیط زیست بتوانند سریع اقدام کنید. »اقدام کنید.

زندی با اشاره به اینکه برداشت گونه های گیاهی در مناطق حفاظت شده استان تهران ممنوع است ، گفت: طبق قوانین و مقررات ، برداشت گونه های گیاهی که به طور رسمی در مناطق خاصی رشد می کنند ممنوع است. جمع آوری و برداشت بی رویه گونه های گیاهی و دارویی برای فروش نیز منجر به نابودی آنها می شود.

وی ادامه داد: برخی از افراد در زمینه برداشت انواع گیاهان به منظور فروش آنها فعالیت می كنند ، اما این امر غیرقانونی است ، بنابراین لازم است هرکسی كه متخلفانی را مشاهده می كند كه گونه های گیاهی را جمع آوری می كنند ، آنها را بلافاصله به 1540 ارجاع دهد “برخورد با این متخلفان و اطلاع مقامات قضایی در مورد آنها. تخلف در برداشت گونه های گیاهی نیز شامل جریمه می شود.

زندی در پایان توصیه می کند: افرادی که قصد بازدید از مناطق حفاظت شده یا تفریح ​​در این مناطق و اطراف آن را دارند باید از برداشت گونه های گیاهی و نزدیک شدن به کودکان حیات وحش پرهیز کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا