عمومی

تعطیلی مرز مهران ۲ هفته دیگر تمدید شد

طبق پایگاه داده دیباروز ،

محمد نوذری گفت: مرزهای سفر در مهران از این نظر به روی زائران و مسافران این پایانه بسته می شود اما مرزهای تجاری با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی باز است.

وی افزود: مرزهای مهران یکی از مرزهایی است که به دلیل ترافیک با عراق در بحث کرونا ، کشور را تحت تأثیر قرار داده و تا اطلاع ثانوی به روی مسافران بسته شده است.

بیشترین تنگی عروق کرونا ویروس در ایلام انجام شد

ولی ایلام تأیید کرد: قله چهارم کرونا در ایلام به دلیل نزدیکی ایلام به خوزستان و حرکت ترافیکی در شهرهای منطقه جنوب به ویژه دهلران و آبادانان با این استان به وجود آمد و بیشتر محدودیت ها اجرا شده در منطقه. شهرستان برای کنترل آن.

نوذری ادامه داد: چهارمین حامل با شیوع ویروس کرونا انگلیس ابتدا در خوزستان و سپس در جنوب غربی کشور و سپس به سراسر ایران گسترش یافت.

وی وضعیت کرونا در استان را بسیار نگران کننده توصیف کرد و هشدار داد: “اگر مردم اقدامات بهداشتی را دنبال نکنند ، بدون همکاری آنها نمی توان تاج را محدود کرد.”

استاندار ایلام افزود: تعداد مرگ و میرها در ایلام افزایش یافت و در نخستین روزهای امسال 24 مورد مرگ ثبت شد که جای نگرانی است و بیشتر بیمارستان ها مملو از بیماران شریان کرونا ویروس است در حالی که در فوریه و مارس گذشته سال ، 25 روز بدون مرگ عروق کرونا ویروس شاهد بودیم.

نوذری با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را برای کنترل ویروس کشنده کرونا در استان انجام خواهیم داد ، جایی که به همکاری و پشتیبانی مردم فوراً نیاز داریم.

مهمترین نگرانی دولت رونق تولید محلی است

استاندار ایلام در جنبه دیگری از سخنان خود به شعار امسال اشاره کرد و گفت: براساس شعار امسال ، تولید ، حمایت و برچیدن از مهمترین دغدغه های دولت تولید است زیرا تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است ، اساس کار و توسعه اقتصادی است. “

استاندار ایلام با اشاره به فرصت باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم گفت: در دوره باقی مانده دولت ، پروژه های بالای 70 یا 80 درصد از جمله بیمارستان 376 تختخوابی ایلام در اولویت تکمیل است. این موقعیت در بودجه 1400 مشخص شده است.

سلامت و امنیت انتخابات مهمترین وظیفه مجریان آن است

نوذری در مورد انتخابات گفت: برای برگزاری انتخابات ابتدا باید سلامت و امنیت فراهم شود و مردم طرف دیگر انتخابات هستند که امیدواریم مانند سال های گذشته حضوری پرشور داشته باشند.

وی افزود: “ما انتخابات شهر و روستا را پیش رو داریم و در این راستا شوراهای اجرایی در استان تشکیل شده و نامزدها ثبت شده اند.

نوذری افزود: صلاحیت نامزدها توسط شورای اجرایی بررسی و به مرجع نظارت ارسال شده و ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود و در پایان خرداد ماه آینده کارزار انتخاباتی پایان می یابد و رای گیری شروع خواهد شد. در تاریخ 28 مه.

مردم بزرگترین رسانه هستند

استاندار ایلام به نقش رسانه ها در استان اشاره کرد و گفت: رسانه های استان نقش اساسی در تولید محتوا در همه زمینه ها داشتند و ما همچنان به کمک آنها نیاز داریم.

نوذری به تلاش خبرگزاری ایرنا برای انتشار اخبار ضمن حفظ بی طرفی اشاره کرد و افزود: این خبرگزاری در همه زمینه ها حضور فعال دارد و اخبار را بدون تعصب منعکس می کند و مهمترین و قابل تحسین رسالت رسانه ای است.

وی گفت: “مردم بزرگترین رسانه هستند. در دنیای امروز نمی توان همه اخبار را به مردم تحمیل كرد و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در این زمینه موفق شده است.”

نوذری افزود: “انتقاد باعث تغییر رویکرد می شود و نباید بهانه ای برای تضعیف روابط بین مردم و مسئولان باشد.”

استاندار ایلام ادامه داد: رسانه ها با تولید به موقع مطالب و اطلاعات ، حقایق را در بحث کرونا به مردم منتقل می کنند. اگرچه شرایط دشوار مردم قابل درک است ، اما برای کنترل کرونا و محافظت از جان مردم از پیروی از دستورالعمل های مقر کرونا راهی دیگر وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا