ورزشی

در مورد جودو جاسوسی کردند/ دو هفته دیگر رای صادر می‌شود

به گزارش شفاف، آرش میرسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در حاشیه جلسه کمیته ملی المپیک درباره حواشی پیش آمده در این نشست گفت: شیرینی این مجالس همین است. شاید درد رئیس فدراسیون ها و تنش هایی که به نفع مجمع و ورزش به وجود می آید. جلسه پرتنشی بود، اما خسته نباشید آقای صالحی العامری و همکارانش در کمیته اجرایی و خدا خیرتان دهد. هر مدیری سعی می کند بهترین عملکرد را داشته باشد. ممکن است برخی نادرستی ها و برخی کاستی ها وجود داشته باشد.

وی افزود: من هم انتقاد داشتم که 50 درصد بودجه جودو تخصیص داده نشد اما با صحبت و رایزنی به 100 درصد بودجه خود رسیدیم. خداوند را به خاطر همکاری آقای صالحی العامری با دوستان شورای اجرایی شاکرم.

میرسماعیلی با بیان اینکه ورزش یعنی اخلاق و معرفت و قهرمان، ورزشکار و مدیر باید به یکدیگر احترام بگذارند، ادامه داد: اگر نیاز داریم، حرف می زنیم و صدمه می بینیم باید با نهایت احترام و رحمت باشد.

و در مورد حمایت علی رضا دبیر در جلسه کمیته المپیک گفت: من همیشه صحبت می کنم. سعی می کنم از رشته خودم دفاع کنم و سعی می کنم با رشته خودم همدل باشم. در مورد دوستان عزیز و آقای داپیه، این همدردی و تورم رگ گردن شاید هیچ وقت به نفع شخصی نباشد، اما نباید از زحمات یکدیگر غافل شد.

میرسماعیلی ادامه داد: باید بپذیریم که کشتی ورزش اول کشور است اما عدالت باید در همه عرصه ها باشد. شاید فوتبال آنقدر صنعتی شده که اگر کل قراردادهای کل لیگ جودو را حساب کنیم به نصف قرارداد یک فوتبالیست هم نمی رسد. ما عدالت می خواهیم. من و منشی و سایر دوستان در اتحادیه ها برای ما عدالت می خواهیم. شاید این موضوع را باید به گردن والدینی انداخت که عملکرد خوبی در ورزش نداشتند.

رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه این یک ورزش سیاسی است و هرکس غیر از این می گوید دروغ می گوید، گفت: شما قبلاً دیدید که یکی پوتین را از ریاست فدراسیون جهانی برکنار می کند، دیگری او را تکذیب می کند و …. امروز، اگر سرم را برای تعلیق فدرال بلند می کنم، به خاطر اقدام سیاسی نیست. ما سیاست نکردیم، اما همین آقایان در کمیته بین المللی المپیک و در حوزه های مختلف آن را سیاسی می کنند.

و درباره روند پیگیری پرونده جودو گفت: ما کارهای قانونی را انجام دادیم و از روز اول همین را گفتیم. وقتی یکی می آید جلوی من می نشیند و می گوید ایران ورزش را سیاسی می کند، امروز مشخص است که چه کسی آن را سیاسی می کند. ما انتظار عدالت را در همه جای دنیا داریم. اگر من دو سال و نیم پیش به عنوان رئیس فدراسیون پردیس ها سرم را بلند کردم، از مشروعیتی که امروز در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است دفاع کرده ایم. ای کاش دنیای ورزش بدون سیاست بود.

میرسماعیلی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی گفته بودید برخی از افرادی که در محرومیت جودو نقش داشته اند که این افراد چه کسانی هستند، گفت: در بیشتر رشته ها و جودو افرادی هستند که منافعشان در خطر است. آنها جودو را ندیدند و به آن چسبیدند و از قهرمان شدن من احساس خطر کردند، من شهرت بین المللی دارم و تماس برقرار کردم.

وی ادامه داد: دلم می سوزد و قلبم درد می کند. من مدارکی دارم که به دوستان امنیتی و قضایی ارائه کنم و از صمیم قلب می گویم که یک ایرانی باید از این کار خجالت بکشد. شما با آرش میراسماعیلی دشمنی دارید اما این خیانت به پرچم و کشور ایران است که جاسوس خالص نیست. چرا با مقامات جهانی و مخالفان ایران صحبت می کنیم، فیلمنامه می نویسیم و همکاری می کنیم؟

رئیس فدراسیون جودو افزود: مدارک ما کاملا قابل اعتماد است. من نمی گویم آنها چه کسانی هستند، بگذار دادگاه تصمیم بگیرد. امیدوارم کسانی که ورزش نمی کنند و در ورزش زندگی می کنند و برای خودشان سود می برند، خشک شوند.

میراسماعیلی درباره برنامه جودو گفت: ما کارمان را انجام می دهیم. ما چهار سال به رای نیاز داشتیم که دو ماه تمدید شد و بعد یک ماه دیگر تمدید شد. تیم حقوقی ما خوب کار کردند و حساسیت رای گیری و رای گیری بسیار بالا بود. دو برنامه داریم و در صورت ادامه محرومیت تلاش می کنیم تا یک سال و پنج ماه تا رفع محرومیت در اردوهای مشترک و داخلی ادامه دهیم. رای گیری تا دو هفته دیگر انجام می شود، در صورت شکست رای، طبیعتا به روال عادی باز می گردیم و در مسابقات بین المللی شرکت می کنیم و باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم و تلاش بیشتری کنیم، چرا که بازی های آسیایی را پیش رو داریم و بازی های آسیایی. سهمیه المپیک در غیر این صورت در بازی های کشورهای مسلمان شرکت می کنیم. اردوهای مشترکی خواهیم داشت و در مسابقاتی شرکت می کنیم که زیر نظر فدراسیون جهانی نیست.

دکمه بازگشت به بالا