ورزشی

کدام رشته‌های ورزشی هنوز نمی‌توانند فعالیت کنند؟

آفتاب نیوز:

در تاریخ 28 ماه مه امسال ، ستاد توسعه ورزشی كرونا رسما اعلام كرد كه آموزش تیم های ورزشی از اول ژوئن مجاز است و مسابقات از 12 ژوئن مجاز است. در چهاردهمین اطلاعیه ستاد توسعه کرونا در ورزش ، گفته می شود که پس از تصویب ستاد ملی تاج گذاری ، مجاز است تیم های ورزشی را با تماس جسمی کم از اول ژوئن ، نظارت بر پروتکل های بهداشتی ، تشخیص و نظارت بر فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار کند. ورزشگاه های ورزشی با تماس جسمی کم از 12 ژوئن و بدون حضور تماشاگر و مطابق دستورالعمل های بهداشتی و تحت نظارت دقیق انجمن پزشکی ورزشی مجاز است.

اما هنوز زمان از سرگیری فعالیت در سالن های ورزشی و سالن های ورزشی از جمله کشتی ، بوکس ، کاراته ، ووشو ، جودو ، تکواندو و شمشیربازی و همچنین شنا هنوز مشخص نشده است و آخرین ورزشی است که از سر گرفته می شود. وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مسائل مربوط به آنها را پیگیری می کنند.

به گفته کارشناسان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دلیل عدم از سرگیری فعالیت در این موارد به این دلیل است که آنها معتقدند کار کردن در باشگاه های بدن سازی و میادین ورزشی مانند بوکس ، کاراته ، ووشو ، جودو و تکواندو خطرناک است و در حال حاضر به آنها مربوط می شود. تصمیمی اتخاذ نشده است و در روزهای آینده ، مقامات وزارت ورزش و جوانان به همراه مسئولان وزارت بهداشت ، شیوع تاج ویروس را در این رابطه بررسی می کنند.

اولین مرحله برای از سرگیری فعالیت های ورزشی

در اولین مرحله از سرگیری فعالیت های ورزشی پس از تعطیلی ورزش ایران به مدت دو ماه ، در تاریخ 6 مه امسال با حضور مقامات ارشد وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، فعالیت باشگاه های ورزشی برای افراد و افراد غیرمجاز و بدون تماس شخصی قابل توجهی در 8 مجاز شد. مطابق دستورالعمل های بهداشت ، شهرهای سفید تا اول ماه مه.

مطابق با تصمیم قبلی صادره از سوی ستاد مبارزه با توسعه تاج در ورزش ، تنیس ، تنیس روی میز ، دارت ، بیتانگ ، شطرنج ، وزنه برداری ، بدمینتون ، قایقرانی فردی ، دو و میدانی ، اسکی ، بولینگ ، تیراندازی ، تیراندازی با کمان ، تیراندازی با کمان ، تیراندازی با کمان ، پیکان ، تیراندازی با کمان ، سوارکاری ، اتومبیل و موتورسواری ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی ، گلف ، اسکی ، اسکی ، پیاده روی ، بازی های فکری طناب ، ورزش های طبیعی ، ماهیگیری ورزشی ، یخ زدن ، یوگا ، اوقات فراغت و مهارت های بدنسازی همه ورزش در انجمن شهرهای سفید است. وی اعلام کرد که کلیه باشگاه ها موظف هستند قبل از الف این کار را انجام دهند. فعالیت ثبت غاز در سیستم بهداشت و درمان در وزارت بهداشت.

مرحله دوم

در مرحله دوم ، ستاد توسعه ورزش كرونا در اطلاعیه شماره 13 خود از آغاز فعالیتهای ورزشی انفرادی و غیر گروهی در سراسر كشور خبر داد و اعلام كرد: پس از ابلاغ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، فعالیت باشگاههای ورزشی مجاز به تخصص های انفرادی و غیر گروهی است كه در آنجا تماس فردی وجود ندارد. با رعایت نکات بهداشتی در سراسر کشور برای این ورزشها عالی است.

این آگهی همچنین شامل تنیس ، تنیس روی میز ، وزنه برداری ، بدمینتون ، قایقرانی فردی ، مسابقه ، زمین ، اسکی ، بولینگ ، تیراندازی با کمان ، تیراندازی با کمان ، سوارکاری ، دوچرخه سواری ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی ، گلف و ناوبری بود. اسکیت روی یخ ، پیاده روی ، بازی های اطلاعاتی ، مهار جنگ ، ورزش های طبیعی ، ماهیگیری ورزشی ، یخ زدن ، یوگا ، مهارت های تفریحی فردی و تمرینات بدنسازی مجاز به انجام این کار هستند و کلیه باشگاه ها قبل از شروع ثبت نام باید در سیستم بهداشت وزارت بهداشت ثبت نام کنند. فعالیت با توجه به اهمیت بهداشت ، کلیه باشگاه ها با دقت کنترل می شوند.

دکمه بازگشت به بالا