اجتماعی

تقدیم ۴۲ لایحه از سوی دولت به مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: 42 لایحه تقدیم شورای اسلامی شد و رهبر انقلاب بارها اعلام کردند که این لایحه بر طرح اولویت دارد. سعی کردیم لایحه را به موقع به مجلس برسانیم تا نیازی به طرح نباشد.

42 لایحه تقدیم شورای اسلامی شد/ رئیس جمهور فردا به کرمان می رود

گزارش کردن گروه سیاست خبرگزاری آناو آقای محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: دو جلسه مشترک با شورای اسلامی برگزار کردیم و روز یکشنبه با حضور همه اعضای دولت اعم از وزرا، معاونان رئیس جمهور، کمیته ریاست جمهوری جلسه خواهیم داشت. و رؤسای جمهور کمیته ها، این جلسه در آستانه سالگرد دولت برگزار می شود.

حسینی بیان کرد: در خصوص عملکرد یک ساله دولت اگر مردم ذره ای انصاف داشته باشند می دانند که دولت شبانه روز کار کرده و ضعف و ایرادات داشتن طبیعی است اما چند هفته است که عده ای کار کرده اند. برای بیان این موارد می توان از تاکتیک ها و ترفندهایی در رسانه ها استفاده کرد تا واقعیت ها آن طور که باید مطرح نشود.

وی با اشاره به اینکه فردا به عنوان سی و یکمین پرواز منطقه ای به کرمان پرواز منطقه ای خواهیم داشت، افزود: پیوند این سفر با معاونت پارلمانی این است که در هر استان با نمایندگان آن استان جلسه خواهیم داشت و بحث و تبادل نظر خواهد شد. مطرح شود. ما به مجلس نمایندگان خواهیم رفت و به نظرات نمایندگان مجلس در هر استان توجه خواهیم کرد. قبل از سفر به هر استانی، با معاون اجرایی رئیس جمهور و نماینده مجلس آن استان ملاقات می کنیم و مسائلی را که برای هر استان مهم است و هیچ نماینده ای نمی تواند ادعا کند که در این امر دخالت نداشته است، بحث می کنیم. ملاقات.

حسینی تصریح کرد: این رکوردی است که سابقه ندارد و هیچ دولتی در یک سال به تمام ایران سفر نکرده است. همچنین شوراهای شهرستان ها را تشکیل دادیم و با تمام 31 استان و نمایندگان آنها در حضور رئیس جمهور جلساتی برگزار کردیم. امکان حضور همه نمایندگان وجود داشت و عده کمی بودند که شاید از این فرصت استفاده نمی کردند.

نماینده پارلمانی رئیس جمهوری گفت: هفته گذشته جلسه ای چهار ساعته برگزار شد و رئیس جمهور مذاکرات با صدر را شنید. در این مدت وزرایی را فعال کرده ایم که باید هر هفته با نمایندگانی دیدار کنند.

حسینی با بیان اینکه 5 هزار و 567 جلسه انفرادی بین وزرا و نمایندگان مجلس برگزار شد که 822 جلسه در خود مجلس بوده است، تاکید کرد: این جلسات قابل مقایسه با گذشته نیست. وزرا 152 جلسه با نمایندگان شوراهای ولایتی، 239 جلسه با کمیته ها و 64 جلسه با فراکسیون ها برگزار کردند.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که انجام داده ایم، ایجاد هماهنگی با نمایندگان وزارتخانه های مجلس است و در این دوازده ماه 15 جلسه برگزار کردیم که یکی با رئیس مجلس و دیگری با رئیس قوه قضائیه بود. . با مدیران کل مجلس هم دیدار کردیم و حرف و دردشان را شنیدیم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از رویه های معاونان رئیس جمهور بررسی سؤالات نمایندگان مجلس است، گفت: تاکنون 2365 سؤال به وزرا ارسال شده است که ابلاغ شده است. باز شده است. که بالغ بر 900 سوال از کار افتاده است. نمایندگان مجلس تلاش می کنند تعداد سوالات را کاهش دهند.

حسینی ادامه داد: در سال اول دولت دوازدهم 41 سوال از مجلس طرح شد که 7 سوال آن رای آورد و کارت زرد دریافت نکرد. در دولت سیزدهم 13 سوال مطرح شد که مجلس در سه مورد راضی نشد که مورد آخر با ما بیگانه بود.

وی تاکید کرد: ما اصرار داریم که نمایندگان در مجلس حضور داشته باشند، هرچند خود مجلس در بسیاری از موارد مانع ایجاد می کند. در دولت قبل نمایندگان مجلس 465 بار و در این دوره 1077 بار حضور داشتند. همه اینها برای ما کار می کند تا اهمیت موضوع را نشان دهیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در دولت دوازدهم چهار وزیر در سال اول برکنار شدند و در مجلس بررسی شدند، اما در یک مورد حکم عزل دریافت کردیم و به دادگاه ارائه نشد. و در نهایت دولت سیزدهم در سال اول برکناری نداشت.

حسینی افزود: خوشبختانه نمایندگان از اقدامات رئیس جمهور، وزارت نفت و تیم مذاکره کننده در برجام، حذف امضاهای طلایی و اقدامات جمعیت هلال احمر تقدیر کردند. 260 نماینده نیز از تعامل و همکاری موجود قدردانی کردند.

وی گفت: به عنوان معاون پارلمانی ریاست جمهوری به دعوت نمایندگان 55 سفر به استان ها داشتیم و در روزهای پنج شنبه و جمعه از چند شهرستان هر استان بازدید کردیم.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: 42 لایحه تقدیم مجلس شد و رهبر انقلاب بارها گفتند که این لایحه بر طرح اولویت دارد. سعی کرده ایم لایحه را در موعد مقرر به مجلس برسانیم تا نیازی به طرح نباشد و یا در مواردی که چند طرح وجود دارد، آنها را تلفیق کرده و به صورت یک لایحه ارائه کرده ایم. به عنوان مثال امروز طرح تشکیلاتی نظام داوری کمیسیون دولتی را بررسی کردیم. دو طرح در مجلس ارائه شد و گفتیم که لوایح باید تجمیع شود.

حسینی با بیان اینکه 42 درصد از لوایح ارائه شده مربوط به مسائل اقتصادی است و با برخی از برنامه های دولت نیز موافقت کردیم، افزود: با 10 طرح مجلس موافقت کردیم. مثلاً برای افزایش تولید مسکن و تسهیل در صدور پروانه تجاری و انتقال آب به سیستان و بلوچستان برنامه داشتیم و این موارد در گذشته بیش از لایحه تصویب شده است.

او گفت: در نهایت انتظار داریم بازیگران از ما حمایت کنند، نه اینکه دائماً نقاط ضعف را مطرح کنند، بلکه نقاط قوت ما را نیز به مردم بگویند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا