بین الملل

توضیح صالحی درباره انتشار کتاب راز سر به آنلاین

به گزارش دیباروز ، به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاعات سازمان انرژی اتمی ، علی اکبر صالحی نوشت:

مجموعه شش جلدی “راز آنلاین” منتشر شد که حاصل تفکر و همکاری مشترک NNC بین سال های 1392 تا 1394 بود و به نظر و رای ملت بزرگ ایران با دیگران ارائه شد. تلاش های محقق ما آقای موجانی ، و به همین مناسبت مایلم چند جمله را به مخاطبان عزیزم منتقل کنم.

اول ، این کار یک تلاش جمعی برای افزایش سطح آگاهی جامعه ایران از الزامات و الزاماتی است که دولت در تنظیم روابط جهانی خود با آن روبروست. هر کشوری مانند ایران دارای مسئولیت هایی در قبال جامعه بین المللی است و بنابراین دارای حقوقی است که آن را پاسخگو می کند و با دفاع از حقوق خود از غارت ، سوء استفاده و اسراف بیگانگان جلوگیری می کند.

به این ترتیب ، دستگاه دیپلماسی ، به عنوان نقطه تماس دولت با جهان خارج ، وظیفه خطیری در رعایت این مسئولیت ها و حفاظت از این حقوق دارد. آنچه در برجام و قطعنامه 2231 به دست آمد ، تدوین و توضیح مسئولیت اماکن و شناسایی ، توضیح و استقرار حقوق اعلام شده نادیده گرفته شده توسط کشور است. حقوقی که به بهانه های مختلف لغو شده یا به بهانه های مختلف به رسمیت شناخته نشده است. از این رو ، تفاهم در مورد برنامه برجام نتیجه مهمی به دنبال داشت: ارتقاء حقوق هسته ای و به رسمیت شناختن و به رسمیت شناختن برنامه های توسعه مرتبط با این صنعت ، از جمله حق غنی سازی صنعتی.

علاوه بر این دستاورد ، بهانه ادامه تحریم های ناعادلانه مربوط به مسائل هسته ای از بین رفته است.

دومین نکته مهم از دیدگاه من که مانع دستیابی به اهداف و فهرست رهبران انقلاب اسلامی شد ، چیزی جز استفاده از شگردهای رسانه ای و آزار و اذیت حرکات دشمنان این سرزمین مانند گسترش نبود. سوء ظن و دروغ گفتن به آنها آنها با همکاری و همدلی بین ملت ها ، مبارزه دیپلماتیک را با دوگانگی شعله ور کردند.

اکنون ، با توجه به نیاز به افزایش سطح دانش جمعی و همچنین امتناع از آزمایش مجدد مسیرهای پیش رو ، می توان با بهره گیری از تجربیات به دست آمده و اجتناب از تکرار اشتباهاتی که ممکن است به آنها آسیب برساند ، به یک گروه کاری مذاکره کننده تبدیل شویم. کشور. به اشتراک گذاشتن گزارش دقیق و جامع از تحولات آن دوران با مردم شریف ایران.

در این مجموعه ، نواقص مذاکرات ، نقش هر یک از کشورهای تأثیرگذار ، از جمله اعضای گروه 1+5 ، و همچنین میانجیگری عمان در ابتدای این روند ، که در طی آن وزیر امور خارجه بودم . امور ذکر شده است ، و مطالعه رحیمانه ، بررسی و نقد نویسندگان و متخصصان این حوزه مهم باید منصفانه انجام شود.

31131

دکمه بازگشت به بالا