بین الملل

توضیح سرپرست نمایندگی ایران درباره گزارش آژانس

محمدرضا غیبی، رئیس نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، امشب (دوشنبه ۱۳ بهمن) در پی انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اعضای این سازمان از آخرین اطلاعات فنی مرتبط به فعالیت های هسته ای ایران

وی افزود: بر اساس این گزارش، ایران به آژانس اطلاع داده است که قصد دارد به جای مجتمع تسای کرج که هنوز شروع به کار نکرده، در یک مجتمع جدید در اصفهان قطعات سانتریفیوژ تولید کند و آژانس بتواند الزامات رگولاتوری خود را برآورده کند. استانداردها.” بر این اساس تنظیم کنید.

غبی خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به این نظارت در اختیار ایران خواهد بود و آژانس بین المللی انرژی اتمی تا زمانی که ایران تعهدات هسته ای خود را بر اساس شورای بین المللی انرژی اتمی از سر نگیرد، قادر به دسترسی به آن نخواهد بود.

روز دوشنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که قصد دارد لوله‌های چرخشی و دم (قطعات میانی بین لوله‌های چرخان) برای سانتریفیوژها را در سایت جدیدی در اصفهان تولید کند.

به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران قصد دارد به جای مجتمع تسای کرج، در این مجتمع جدید در اصفهان، قطعات سانتریفیوژ تولید کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع تسای کرج متوقف شده و تولید این قطعات در مجتمع جدید اصفهان هنوز آغاز نشده است.

این آژانس همچنین اعلام کرد که دوربین های نظارتی را در محوطه جدید نصب کرده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا