عمومی

توقف برجام به دلیل فشار‌های آمریکا موجب نگرانی است

با توجه به پایگاه داده شبکه خبری ،
میخائیل اولیانوف ، نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) در وین ، در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا تقریباً در حالت تعلیق است و این مسئله بسیار نگران کننده است.

اولیانوف افزود: “حتی منتقدان قدیمی توافق هسته ای هم اکنون ارزش آن را بهتر درک می کنند.”

وی گفت: “رایزنی ها در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای نشان دهنده حمایت گسترده بین المللی از مذاکرات وین برای احیای مجدد شورای آژانس انرژی هسته ای است.”

پیش از این ، لارنس نورمن از وال استریت ژورنال در پیامی توئیتری نوشت که دور ششم مذاکرات وین با هدف احیای شورای امنیت سازمان ملل متحد بعید است قبل از شنبه برگزار شود.

چهارشنبه گذشته ، دور پنجم مذاکرات پرجامی با کمی تأخیر در هتل بزرگ وین برگزار شد. میخائیل اولیانوف در بیانیه ای پس از نشست گفت: “مذاکرات در مورد احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل به جایی رسیده است که در مواردی که نیاز به تصمیمات سیاسی باشد ، نیاز به مشورت با مقامات کشورها است.

سید عباس عراقچی ، مذاکره کننده ارشد ایران در وین ، امروز (چهارشنبه) از آغاز دور جدید مذاکرات وین که هفته آینده آغاز می شود ، خبر داد و گفت: “مذاکرات به جایی رسیده اند که برخی از موضوعات اصلی باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم گیری شود.”

مذاکره کننده ارشد ایران در وین گفت: “اختلاف در مورد موضوعات جدید نیست ، در واقع اختلاف نظر در مورد موضوعات اصلی چگونگی بازگشت دو طرف به توافق است.”

دکمه بازگشت به بالا