بین الملل

جنبش نجباء: عراق باید با اردن قطع رابطه کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، شیخ «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نجباء در صفحه توئیتر خود از انفعال مقامات عراقی در قبال صدرو مجوز فعالیت حزب بعث در اردن انتقاد کرد.

او از دولت عراق خواست که ضمن مقابله‌ به‌ مثل با اقدامات دولت اردن، به روابط دوجانبه خاتمه دهد. علی الاسدی همچنین صدور محوز فعالیت حزب منحله بعث در اردن را «اقدامی خصمانه» از سوی این کشور توصیف کرد.

شیخ «علی الاسدی» با انتقاد از صدور مجوز فعالیت سیاسی برای حزب بعث در خاک اردن، سخن برخی سران فراری این حزب به اردن در خصوص حاکمیت مجدد بر عراق را «لفاظی موهوم» دانست و افزود: «روشن شد که دیدگاه و پیش‌بینی مقاومت در خصوص تحولات آتی منطقه، دقیق بوده است».

 

وی همچنین به مخالفت جنبش نُجَباء با تعاملات اقتصادی بغداد – امان به‌ویژه پروژه احداث خط انتقال نفت از بصره به عقبه اشاره کرد گفت: «روند کنونی حاکی از کوتاهی و ضعف سیاستمداران عراقی در مدیریت این پرونده است. باید با عقلانیت، پیگیر منافع عراق بود، نه اینکه تابع فرامین اشغالگر آمریکایی باشید».

علی الاسدی در ادامه خواستار مقابله به مثل دولت عراق و پناه دادن به مخالفان اردن شد و تأکید کرد: «باید با دولتی که از آن چیزی جز ترویج فرقه‌گرایی، صادرات تروریسم و پایکوبی هنگام پاره‌پاره شدن پیکر عراقی‌ها سراغ نداریم، قطع رابطه کنیم».

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا