علمی و پزشکی

حمایت از تامین ارز هیات امنا در بودجه ۱۴۰۲

به گزارش شفاف، حسین رگایی نماینده مردم لنگان در شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم هیات امنا در تامین ارز گفت: خوشبختانه در بودجه سال 1401 ارز مورد نیاز برای تامین ارز تعیین شده است. تجهیزات پزشکی نه تنها حذف شد، بلکه با توجه به نیاز کشور مورد توجه قرار گرفت و در سال 1402 از این نهاد به عنوان نماینده مردم حمایت کامل خواهیم کرد.

نماینده مردم لنگان در شورای اسلامی گفت: مسئولان تامین تجهیزات پزشکی باید نگاه ویژه ای به هیات امنا داشته باشند چرا که برخی از مجوزها بر عهده وزارت بهداشت است بنابراین مرجع تعیین نوع تجهیزات و اینکه آیا در داخل تولید می شود یا نه. سرور باید پاسخگوی وزارت بهداشت باشد تا مغایرت یا عدم توافقی که بین وزارت بهداشت و وزارت بهداشت در ارائه برخی تجهیزات وجود دارد را برطرف کند.

وی با اشاره به راه اندازی بخش NICU برای اولین بار در شهرستان لنگان گفت: خوشبختانه اکثر تجهیزات بیمارستان گواهی لنگان و بخش NICU توسط هیئت امنا تامین شده است.

لازم به ذکر است تا کنون تجهیزاتی مانند رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی، ونتیلاتور، مانیتور، پمپ سرنگ، انواع دستگاه معاینه و دستگاه جوجه کشی نوزاد و اتوآنالایزر به همراه انواع ماسک های تنفسی ارسال شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا