عمومی

خاطره منتشر نشده و عجیب!

خانم هورا صدر – دختر بزرگوار وی – با تأیید این نکته به یادداشت های منتشر نشده شیخ حسن المصری (عضو سابق شورای اسلامی شیعه لبنان) اشاره می کند که می گوید: روزی امام موسی صدر به ما گفت: برخیز و برو . جایی با هم ، بیایید برویم و همه چیز را شروع کنیم.

وقتی به مسجد سید محمد حسین فضل الله رسیدیم که با امام صدر اختلاف و مشاجره زیادی داشت ، جوانان وفادار به امام صدر که به اشتباه از حضور وی مطلع شدند ، از دیدن امام بسیار خوشحال شدند. صدر در خانه اش. طبق معمول ، کشورهای عربی شروع به سر و صدا و تیراندازی از هوا کردند که این نشانه حمایت و خوشحالی آنها از حضور در آن منطقه بود.
وی در چهار راه نزدیک مسجد از اتومبیل پیاده شد و به آنها اشاره کرد و از آنها خواست که تیراندازی را متوقف کنند ، اما صدای فریادها و سر و صدای طرفدارانش به حدی بود که نصیحت و درخواست او بی نتیجه بود.

او بسیار اذیت شد و دوباره خواستار جلوگیری از سر و صدا و تیراندازی شدیداً شد و ما او را سوار ماشین کردیم و دوباره راه افتادیم ، اما بعد از اینکه حدود چهل و پنجاه متر جلوتر رفتیم ، او از راننده خواست ماشین را متوقف کند. برگرد و برگرد!
در این حالت امام موسی الصدر چنان عصبانی بود که ما اصلاً جرات نکردیم چیزی بگوییم. راه برگشت بی صدا گذشت و وقتی به شورای شیعه رسیدیم و وارد دفتر او شدیم ، او خیلی باریک نشسته و راه نمی رفت!

و وقتی مدتی گذشت و اوضاع پدید آمد ، ما از او در این باره سال کردیم. امام صدر فرمود:
“به خاطر خدا ، من می خواستم پیش این مرد بروم ، من نمی خواستم از موضع قدرت با او ملاقات كنم و دستی بالاتر دارم كه ببینم ، مثلاً من یك دست دارم و كسی در اطراف نیست! یا برای به عنوان مثال ، برای گفتن “من از شما قویتر و بالاتر از شما هستم. من می خواستم به خدا نزدیکتر شوم ، نه به شیطان. »
سپس آهی کشید و ادامه داد: “من می دانم که او نه من را دوست دارد و نه مرا دوست دارد ، من فقط می خواستم [از سر فروتنی]من خودم پیش او خواهم رفت و این را به او خواهم گفت [با این که تو دوستم نداری]ولی من تو را دوست دارم!

من می خواستم این کار را به خاطر خدا انجام دهم ، اما دیدم که دیگر با صدای شلیک و جمع شدن افراد سازگار نیست و وقتی این اتفاق افتاد ، به خودم گفتم که چنین وضعیتی قویتر از آنچه به نظر می رسید به نظر می رسد. او وارد شد ، این دیو را بسیار شادتر می کند و من نمی خواستم. به همین دلیل گفتم بیایید برگردیم. ”

* ارسال شده در کانال تلگرامی نویسنده

دکمه بازگشت به بالا