عمومی

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستانی در آستانه سال نو – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی سالاروند در حاشیه همایش توانمندسازی جوامع در “گوشه چپ” شهر بلدختر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: این همایش به منظور حفاظت هرچه بهتر از گونه سمندر با کمک جوامع محلی برگزار شد.

وی قاچاق و فروش غیرقانونی سمندر لرستانی را تهدید اصلی این گونه دانست و افزود: متاسفانه گونه سمندر لرستانی به دلایل مختلف از جمله تخریب زیستگاه و قاچاق توسط بهره برداران در خطر انقراض و بحران قرار دارد. و از شدت آن کاسته شده است».

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بر مشارکت جوامع محلی در حفاظت از گونه سمندر لرستان تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از خطر انقراض این گونه کمیاب باید فرهنگ سازی در راستای حفاظت از بومی ها انجام شود. جوامع

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستانی در عید نوروز

خطر قاچاق سمندر به روستانی

سالاروند بر لزوم حفاظت موثر از سمندر لرستانی به عنوان گونه در خطر انقراض تاکید کرد و افزود: به همین منظور سعی شده است تا جوامع محلی را از ارزش ها و کارکردهای سمندر لرستانی برای حفاظت از این گونه آگاه کنیم.

یادآور می شود: سمندر لرستانی از معدود دوزیستان ایران است که به دلیل زیبایی خاص و منحصر به فرد خود در خطر قاچاق قرار دارد که این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و دقیق برای برخورد با قاچاقچیان از این دست است و پیش بینی می شود در استان صورت گیرد. در سطوح ملی، سازمان‌های غیردولتی، جوامع بومی و محلی، به‌ویژه در روزهای پایانی سال، از چنین حمایت‌ها و حمایت‌هایی برخوردار خواهید شد.

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستانی در عید نوروز

خرید و فروش سفره عید “گناه” هشتم

بر اساس این گزارش، داستان سمندر روستانی، حکایت زیبایی بی نظیری است که رنگ آمیزی شدید آن را به دردسر می اندازد، به طوری که همه ساله در آستانه عید نوروز، این گونه منحصر به فرد به صورت قاچاق به سفره مردم «هشت سین» می رود. “. به اوج خود برسد

سمندر کوهستانی لرستان در سال‌های گذشته در معرض تهدیدات بسیاری قرار گرفته است، به همین دلیل در محیطی از بقایای جنگل بلوط که دارای آب سرد بوده و دارای لکه‌ها یا نوارهای زرد و نارنجی برجسته در زمینه قهوه‌ای و زرد یا نارنجی قرمز در زیر بدن خود هستند، زندگی می‌کند. .

نام این ترکیب از دو کلمه سام (آتش) و اندر (لوبیا) است و به همین دلیل در برخی از کتب قدیمی به آن فرزند آتش گفته شده است. در واقع سمندر در نزد جامعه محلی به عنوان نمادی از پاکی، شجاعت و انسان درستکار تلقی می شود و در بین آنها از احترام خاصی برخوردار است.

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستانی در عید نوروز

اولین عاملی که روند انقراض سمندر لرستانی را آغاز کرد، قاچاق بسیاری از آنها به دست تاجران حیات وحش بود.

با روی کار آمدن اکولوژی و برخورد جدی با قاچاقچیان، چنین خطرات بی نظیری برای او کم شده است، اما زمزمه قاچاق به عنوان هشتمین «گناه» همچنان بر سر سفره ضیافت به گوش می رسد.

دکمه بازگشت به بالا