عمومی

گلایه اهالی «واشان» از فروش مدرسه روستا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه فرمانداری ها: پس از انتشار آگهی مربوط به مزایده عمومی ساختمان مدرسه روستا. آنها را بشویید اهالی این روستا با گلایه از این موضوع خواستار لغو مزایده از سوی استانداری و مسئولان آموزش و پرورش خراسان جنوبی شدند.

محمد هادی ذاکری ضیر اهل روستا آنها را بشویید وی در این خصوص به خبرنگار آنلاین گفت: روز شنبه 23 بهمن ماه به مقام قانونی مسئول آموزش و پرورش مراجعه و خواستار ابطال این مزایده شدیم و وی در پاسخ گفت: با توجه به تکلیف محوله به اقتصاد و اموال، ما موظفند آگهی مزایده فروش ساختمان مدرسه روستا را منتشر نمایند آنها را بشویید وی افزود: ما در سامانه و مطبوعات بودیم و باید از طریق استانداری، اقتصاد و دارایی ابطال مزایده را پیگیری کنید.

مهاجرت و ترک تحصیل اجباری

چنانکه یکی از روحانیون این روستا ذکر کرده که در آنها را بشویید وی با بیان اینکه حدود 125 خانوار حدود 550 نفر سکونت دارند گفت: به دلیل اینکه تعداد دانش آموزان دوره متوسطه اول این روستا 26 دانش آموز بود و کمتر از سطح تحصیلی سه چهار نفره بود در سال 96 تعطیل شد.

به گفته حجت الاسلام ابراهیم عباسی علیرغم پیگیری های متعدد مردم روستا این مدرسه همچنان تعطیل است به همین دلیل تعدادی از اهالی روستا که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند برای ادامه تحصیل فرزندان خود به بیرجند مهاجرت کردند. ، و دانش آموزان تعدادی از خانواده ها. آنها پول کافی نداشتند و مجبور به ترک تحصیل شدند.

وی افزود: تعدادی از دانش آموزان این روستا در مقطع متوسطه اول تحصیل می کنند غزار دختران در یک مدرسه مهم دخترانه تحصیل می کنند که به دلیل ادامه تحصیل نمی توانند به روستا برگردند و قبل از تعطیلی مدرسه مذکور حدود 18 پسر و 17 دختر در مدرسه مختلط تحصیل می کردند. جاده.

و تصریح کرد: ساختمان این مدرسه توسط اهالی روستا اهداء شده و توسط “ابطحی” خیری به نیت مادرش در سال 1381 ساخته شد و پس از آن سند این مالکیت آموزش و پرورش نام گرفت. اکنون مسئولان آموزش و پرورش قصد انجام این کار را دارند. فروش ملک.

و یکی از آخوندهای روستا ادامه داد: همه اهالی این روستای فرهنگی مخالف این موضوع هستند و خواهان انصراف از فروش ساختمان مدرسه از طریق مزایده هستند و انتظار داریم در این زمینه پاسخ قاطعی از سوی مسئولان شهرستان دریافت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: ساعت 7:30 صبح دوشنبه در روستا. آنها را بشویید من از ساختمان دو مدرسه اول ابتدایی و متوسطه این روستا بازدید کردم و دیدیم ساختمان دبستان این روستا که فعال است خرابتر از مدرسه دیگر است، تصمیم دیگری گرفتیم در این رابطه

واگذاری دو ساختمان مدرسه

محمدعلی راقی با بیان اینکه در نهایت به دلیل تعطیلی مقطع متوسطه اول تصمیم به واگذاری ساختمان این دو مدرسه گرفته شد، ادامه داد: امروز دفتر فنی فرمانداری با من تماس گرفت و اعلام کرد تعدادی از اهالی روستا آنها را بشویید آنها با مراجعه به فرمانداری با مزایده فروش ساختمان مدرسه این روستا مخالفت کردند.

وی گفت: اعلام کرده ام بر اساس گزارشی که در این زمینه تهیه شده و بر اساس وظیفه ای که به ما محول شده، آگهی فروش ساختمان مدرسه از طریق مزایده در سامانه منتشر شده است.

رئال تصریح کرد: با توجه به تعطیلی این ساختمان در چند سال گذشته و اینکه سند آن آموزش و پرورش نام دارد و به همین دلیل متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است، فروش آن منعی ندارد اما با گزارش ارسالی به کمیته فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان که آموزش و پرورش بیش از یک نفر نباشد فروش ساختمان این مدرسه با تصمیم اعضای کمیته مربوطه لغو می شود.

روستاییان آنها را بشویید او همچنان منتظر تصمیم مسئولان است و تا زمان تحقق وعده ای که به آنها داده شده است، فروش مدرسه این روستا ممنوع است.

دکمه بازگشت به بالا