علمی و پزشکی

خطری که در کمین شاغلان دورکار است

دیباروز / خراسان رضوی پزشکان درباره فرسودگی شغلی به صورت آنلاین هشدار می دهند. بسیاری از کارمندان بصورت آنلاین اظهار داشتند که تحمل فشار استفاده منظم از شبکه را ندارند و می خواهند شخصاً کار کنند.

کارگران آنلاین از حملات مکرر سردرد ، سرگیجه ، نوسانات خلقی ، اضطراب ، اختلالات خواب و مشکلات چشم شکایت دارند.

لازم به ذکر است که این شکایات مربوط به بخشهای دیگری غیر از بخش IT است.

پزشکان می گویند که کار با اینترنت و نشستن طولانی مدت می تواند این مشکلات را ایجاد کند.این افراد با مشکلات مربوط به ضعف تمرکز ، افسردگی ، استرس ، اعتیاد به قمار اینترنتی و … روبرو هستند.

دانش آموزان همچنین گزارش دادند که کلاس های آنلاین به شدت بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر گذاشته است. پزشکان گفتند که این وضعیت می تواند به صورت خستگی ذهنی و خستگی جسمی مانند درد اسکلتی عضلانی در گردن ، شانه ها ، بازوها و پشت ظاهر شود.

دکتر نارش گونداپانی ، پزشک عمومی در بیمارستان رنووا در هند گفت ، “به دلیل استرس بیش از حد ، خستگی اینترنت در بین دانش آموزان ، کارمندان بانک ، متخصصان نرم افزار و معلمان ایجاد شده است.” “آنها بیشتر از تعمیر و نگهداری ضعیف ، ضعف شدید ، گردن و درد شانه ، سردرد و سرگیجه مکرر. “

بیشتر شکایات مربوط به حدت بینایی و به دنبال آن درد عضلات و استخوان است. این دردها بیشتر در گردن ، شانه ها ، بازوها ، انگشتان و کمر دیده می شوند.

فرسودگی آنلاین باعث شده دانش آموزان کلاسهای خود را از دست بدهند. معلمان و متصدیان بانک نیز به دلیل اینکه توانایی مقابله با استرس را ندارند ، مرخصی می گیرند.

انشید آناند ، مشاور داخلی در بیمارستان آپولو: “کمردرد به دلیل نشستن نامناسب در ساعات طولانی شایع است.” برخی از افراد به مدت 12 تا 14 ساعت اضافه کار می کنند که می تواند منجر به خستگی شود. وی افزود: دلیل دیگر این علائم پایین بودن ویتامین D در بدن به دلیل حضور مداوم در خانه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا