علمی و پزشکی

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

شفاف نقل می کند: “خبر خوب این است که گزینه های درمانی مختلفی برای افرادی که از تورم چشم ناشی از آلرژی رنج می برند وجود دارد ، اما همه نباید علائم خود را در خانه درمان کنند.”

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

مواد حساسیت زای مختلف می توانند ورم ملتحمه آلرژیک ایجاد کنند ، از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک. هنگامی که چشم انسان در معرض ماده حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث تولید ماده ای به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه متورم می شوند – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند.

وقتی به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم کاملاً متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات ، در صورت ابتلا به التهاب ملتحمه آلرژیک ، کره چشم متورم می شود. در این حالت باید بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کنید. در موارد دیگر ، پلک متورم است و نیاز به درمان دارد ، اما این لزوما به معنای نیاز فوری به چشم پزشک نیست.

التهاب ملتحمه آلرژیک با سایر شرایط سلامتی مرتبط با آلرژی همراه است ، از جمله اگزما (بثورات آلرژیک) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی). ورم ملتحمه آلرژیک می تواند فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم را بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر تورم ، علائم دیگر التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

احتراق

خارشدار

چشمان خیس

احساس یک ماده خارجی یا گرد و غبار در چشم

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است این موارد را نیز تجربه کنید: عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردرد سینوسی که همگی علائم دیگر واکنش آلرژیک هستند.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

اغلب بهترین روش برای مقابله با علائم آلرژی ، اجتناب از هر چیزی است که می تواند واکنش آلرژیک را تحریک کند. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود که او را در فضای باز ملاقات کنید تا خطر واکنش های آلرژیک به حیوان خانگی او را کاهش دهد. در مورد ورم ملتحمه نیز همین طور است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر شما به طور مکرر به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید – پلک های شما متورم شده و چشم های شما پر از آب می شود – و هیچ مدرکی در مورد آلرژن ایجاد کننده این بیماری ندارید ، توصیه می شود به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. پزشک می تواند حساسیت شما را تشخیص دهد و بنابراین می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما کمک کند تغییرات ساده ای در سبک زندگی ایجاد کنید که خطر ابتلا به التهاب ملتحمه آلرژیک و سایر مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر متخصص آلرژی تشخیص دهد که گرده گیاه به احتمال زیاد علائم شما را ایجاد می کند ، ممکن است به شما توصیه کند در ساعات خاصی از روز که گرده گیاه در بالاترین حد خود است ، در خانه بمانید. با ایجاد تغییراتی در برنامه روزانه ، علائم بدون دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدامات جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک شما ممکن است ابتدا آنتی هیستامین را توصیه کند ، اگرچه این ممکن است در ورم ملتحمه آلرژیک کمک زیادی نکند. علائم چشم به سختی درمان می شوند. بنابراین ، پزشک شما ممکن است استفاده از قطره های چشمی ، با نسخه های بدون نسخه و نسخه بدون نسخه را توصیه کند.

اگر علائم شما شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را توصیه کند که به تدریج تحمل بدن شما را نسبت به ماده حساسیت زا افزایش می دهد. اما این احتمالاً ضرورتی نخواهد داشت. علائم آلرژی چشم ممکن است با از بین رفتن ماده آلرژی زا کاملاً بهبود یابد.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه به احتمال زیاد علائم شما با از بین بردن علت بهبود می یابند ، اما در صورت بروز علائم نگران کننده ، نباید از کمک پزشکی دریغ کنید. اگر کره چشم شما به جای پلک متورم است ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. در صورت احساس درد در کره چشم یا درد شدید در اطراف چشم ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند اختلالات شدید بینایی یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا