اجتماعی

در زمینه حجاب و عفاف نباید شکاف اجتناعی ایجاد شود

دیباروز / همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برخی از لباس های نامناسب در دنیای امروز برای برخی دختران جامعه ما «طبقه» محسوب می شود. در حوزه حجاب و عفاف باید مراقب بود که شکاف اجتماعی ایجاد نشود. نقاب باید به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود زیرا جوانان به سمت ارزش های جامعه گرایش دارند.

به گزارش دیباروز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانیموتاجی پنجشنبه 9 تیرماه در نشست فعالان فرهنگی استانداری همدان که با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و اسلام برگزار شد. بخشنامه‌های دولت، استاندار، نمایندگان و مسئولان استان همدان، ضعف حوزه فرهنگی در همدان را برشمرد و گفت: در گذشته گفته‌ایم که شورای فرهنگ عمومی باید تغییر کند و آیین‌نامه و آیین‌نامه باید تغییر کند. اصلاح شود.

وی افزود: پیشنهاد من در ساختار شورای فرهنگی این است که اگر می خواهیم انسجام فرهنگی داشته باشیم، باید یک رهبر فرهنگی وجود داشته باشد. بودجه های فرهنگی هنگفت چند میلیارد دلاری باید به نحو احسن و با نظارت بالا استفاده شود.

حجت الاسلام شعبانی متقی تصریح کرد: وظیفه شورای فرهنگی تنها برگزاری جلسات و صرف چای نیست و این جلسات باید نتایج مناسبی داشته باشد و آثار خود را در جامعه نشان دهد.

وی تاکید کرد: در قانون حجاب و عفاف می خواهیم از دخترانمان بخواهیم که حجاب داشته باشند. آیا نظام فکری و فکری دختر نوجوان با حجاب ناسازگار است یا خیر؟ ما در دانشگاه هایمان تمدن غرب را به عنوان برترین تمدن جوانانمان مطالعه می کنیم.

امام جمعه حمدان تصریح کرد: برخی از لباس های نامناسب در دنیای امروز برای برخی دختران جامعه ما «طبقه» محسوب می شود. در حوزه حجاب و عفاف باید مراقب بود که شکاف اجتماعی ایجاد نشود. نقاب باید به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود زیرا جوانان به سمت ارزش های جامعه گرایش دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سریال‌ها، سینماها، رمان‌ها و دانشگاه‌هایمان ارزش‌های واقعی تمدن ایرانی اسلامی را در این چند سال به جوانان خود آموزش ندادیم و در دولت زحمتکش فعلی باید این کار انجام شود.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: سند قرآنی توسط دبیران شورای عالی قرآن کریم تهیه شده است و از وزارت می خواهیم این سند را رعایت کند.

حجت الاسلام شعبانی متقی در پایان گفت: اگر پل های فرهنگی تخریب شود هیچ پل اقتصادی ایجاد نمی شود و اقتصاد یک کشور تا حد زیادی به موضوع فرهنگ آن کشور بستگی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا