عمومی

دلیلی برای استعفای کی‌روش وجود ندارد

کارلوس کی روش نباید استعفا دهد چرا که اساسا قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران ندارد که استعفای خود را بنویسد و برود. به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، قرارداد او تا پایان جام جهانی بود و حالا که جام برای ایران تمام شده، قرارداد کارلوس هم به پایان رسیده است. بنابراین طرح موضوع استعفا برای فردی که با سازمانی قرارداد ندارد باطل تلقی می شود.

به گزارش روزنامه دیباروز شرق وی نوشت: رقابت های جام جهانی 2022 قطر در شرایطی به نیمه نهایی رسیده است که موج استعفای مربیان شکست خورده این جام یکی پس از دیگری دنبال می شود.پس از لوئیس انریکه، سرمربی سرشناس اسپانیایی که تیته که نتوانست با تیمش به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند، پس از شکست تیمش مقابل کرواسی در جام جهانی، از هدایت این تیم استعفا داد.

اهمیت استعفای این دو مربی نسبت به سایر مربیان در این است که هر دو مربی در عرصه باشگاهی و ملی موفق بوده اند اما از آنجایی که نتوانسته اند به اهداف ملی خود برسند لحظه ای درنگ نکردند و استعفای خود را نوشتند. ، راه را برای ورود چهره جدیدی باز می کند.

به جز این دو، مربیان دیگری هم هستند که با ناکامی در جام جهانی کنار رفتند. پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی کره جنوبی یکی از آنهاست. جراردو مارتینو که هدایت مکزیک را بر عهده داشت، روبرتو مارتینز که سرمربی بلژیک نیز بود یا حتی لوئیس فان خال بزرگ. مربیان اروگوئه و غنا نیز همین کار را کردند تا مشخص کنند که به دلیل ناکامی در گلزنی، ترجیح داده اند جای شخص دیگری را نگیرند.

بسیاری از این افراد پس از به دست آوردن نتایج غیرمنتظره، گاهی اوقات با کمی تفاوت، صمیمانه و به روشی کاملاً واقعی عذرخواهی کردند. با وجود این سوال که در روزهای اخیر در بسیاری از محافل خبری مطرح شده، چرا کارلوس کی روش سرمربی ایران در جام جهانی استعفا نمی دهد و عذرخواهی نمی کند؟

تیم ملی ایران با کارلوس کی روش ضعیف ترین تیم آسیا بود به استثنای قطر که با میزبانی جام جهانی شاهد حضور در جام جهانی بود اما سخت ترین شکست تاریخ فوتبال ایران را متحمل شد و توهین عجیبی را در جام جهانی متحمل شد. جام جهانی که نگرفت. عذرخواهی این مرد پرتغالی از مردم ایران کم کم عذرخواهی یا نخواستن یک موضوع شخصی است که با توجه به محیط و تحصیلات متفاوت است اما استعفا یک امر حرفه ای است که اتفاقاً در مورد کارلوس صدق نمی کند. کی روش اصلا مشکل اینجاست که کارلوس کی روش نباید استعفا دهد چون اساسا قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران ندارد که استعفای خود را بنویسد و برود. به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، قرارداد او تا پایان جام جهانی بود و حالا که جام برای ایران تمام شده، قرارداد کارلوس هم به پایان رسیده است. بنابراین طرح موضوع استعفا برای فردی که با سازمانی قرارداد ندارد باطل تلقی می شود.

در این بین، سؤالات متداول همچنان معتبر است. به عنوان مثال مشخص نیست فدراسیون فوتبال ایران در خصوص تمدید قرارداد کارلوس در جام جهانی اقدامی انجام داده است یا خیر، به خصوص زمانی که او از شکست تیم ملی ولز خوشحال بود یا خیر. فدراسیون با توجه به رویه های اشتباهی که مدت هاست انجام داده در این خصوص سکوت کرده است و به نوعی در شکست سنگینی که کارلوس در جام جهانی به ایران وارد کرد شریک هستند. چه اینطور باشد یا نه، یعنی فدراسیون با کارلوس به توافق رسیده یا نه، بهتر است در یک تصمیم فوری شرایط را به سرعت روشن کنیم. اگر قرارداد او توافقی شود، جسارت می کنند و این آقای پرتغالی را برکنار می کنند و در صورت عدم توافق، بلافاصله شروع به انتخاب جانشین او می کنند. به این ترتیب این اتحادیه حداقل از شایعات ناخوشایندی که مدت هاست مطرح می شود نجات می یابد. شایعاتی مبنی بر اینکه رئیس فدراسیون در بحث تمدید یا عدم تمدید قرارداد کراچ دخالتی ندارد و بحث وی از سوی نهادی بالاتر پیگیری می شود.

کی روش در جام جهانی درباره برخی افراد مثبت صحبت کرد و حالا همین موضوع باعث شد تا با چشم پوشی از حقایق فنی و منفی کارلوس کی روش برای محافظت از این مربی تلاش کنند. اگر این شایعه صحت داشته باشد بزرگترین خطر برای فوتبال ایران و نسلی است که به روزهای بهتر امیدوار است. اگر کارلوس کی روش حتی تا این جام جهانی هم برای فوتبال ایران مفید بود، بدون شک از این پس چه به عنوان مدیر فنی و چه به عنوان سرمربی به چنین نوک سوزنی در این فوتبال دست نخواهد یافت. . درست است که او شخصیت فوتبال ملی ایران را شکل داد و ارتقا داد، اما مشخص است که او یک شکست بزرگ در عرصه نتیجه بود.

کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران پنج عنوان مهم، سه جام جهانی و دو جام ملت ها را به دست آورد و با وجود قرارداد مالی خوبش، در هیچ کدام از آنها چیزی به دست نیاورد. در جام ملت های آسیا که با شکست رقبایی چون عراق و ژاپن و در جام جهانی که نتوانست ایران را به دور دوم برساند. او در همان جام جهانی قطر به دلیل قرار گرفتن ایران در یک گروه سیاسی با کسب نتایج شایسته به مرحله بعد انتخاب شد اما هیچ کدام از این موارد محقق نشد. شکست تلخ مقابل انگلیس و آمریکا از یک سو و ناکامی مجدد با ایران به دور دوم، به کار عجیب کی روش با فوتبال ایران در این جام پایان داد. حال اگر سخنان به ظاهر شیرین این مربی در نشست های خبری عده ای را چنان گم کرده است که چشمان خود را بر روی واقعیت ها می بندند، این موضوع تازه و تازه دیگری است که کارایی، نفوذ و اقتدار فوتبال را زیر سوال می برد. اتحادیه. حتی اگر این تصمیم به فدراسیون فوتبال واگذار شود، بعید است حتی فردی که یک سال سکان هدایت این تیم را برعهده داشته باشد، در مورد قطع همکاری با کارلوس کی روش تردید داشته باشد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا