بین الملل

کی‌روش تمام بازیکنان ملی را زیر نظر داشت/ با مهدوی‌کیا مذاکره می‌کنیم اگر نتیجه نداد جایگزین می‌گذاریم

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: کی روش از نظر بدنی فوتبال ایران را ترک کرد اما از نظر فنی تمام ملی پوشان را زیر نظر داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهدی محمد نبی درباره شرایط فدراسیون فوتبال و اقدامات لازم برای تیم های ملی گفت: جلسه هیات مدیره فدراسیون فوتبال هفته گذشته تشکیل شد. و تمامی اعضای فدراسیون در این جلسه اعضا حضور داشتند. در جلسه هیئت مدیره چند موضوع از جمله تیم ملی و فعالیت تیم های فوتبال منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قوانین تیم های منطقه باید به روز شود. یکی از مواردی که باعث پیشرفت فدراسیون فوتبال می شود، به روز رسانی آیین نامه هیئت های استان های تابعه فدراسیون است. چرا که تیم های منطقه ای همیشه یکی از ارکان پیشرفت فوتبال در کشور هستند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به گزارش کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص کادر فنی تیم ملی گفت: کمیته فنی فدراسیون فوتبال گزارش هایی را به ما ارائه کرد که در آن به این موضوع اشاره کردم که طرف باید کادرفنی تیم ملی را عوض کند. با توجه به حضور قطر در جام جهانی 2022 نیز این تغییر موضوع کلیدی بود و به همین دلیل این موضوع در هیات رئیسه مطرح شد و با توجه به کادر فنی تیم ملی، اعضای هیات رئیسه رسید و در نهایت به نظر اکثر اعضا به کارلوس کی روش ختم شد. روز سه شنبه هفته گذشته که این موضوع در هیات رئیسه مطرح شد، ماموریت هایی برای من و تاج به عنوان رئیس فدراسیون برای پیگیری این موضوع و تعیین تکلیف ملی پوشان ارسال شد. صندلی تیم در اولین فرصت تا جایی که ممکن است که طبق مذاکرات ادامه خواهد داشت و کاری که با کی روش انجام دادیم بر سر هدایت تیم ایران در جام جهانی 2022 قطر به توافق رسیدیم.

نبی در مورد اینکه رئیس جدید فدراسیون از قبل کی روش را انتخاب کرده است، گفت: چشم انداز تیم ملی را بررسی کردیم و تصمیمی در این زمینه نگرفتیم. در این بین، با تمام احترامی که برای دراگان اسکوچیچ قائل بودیم، با او صحبت کردیم تا جایگزین جدیدی به جای او انتخاب کنیم. ما در این مورد تصمیم فردی نگرفتیم و نظر همه این بود که تغییرات روی نیمکت تیم ملی انجام شود، به همین دلیل دلایل خود را رسما به رئیس فدراسیون اعلام کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم: تصمیمی که گرفتیم نهایی شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس فدراسیون قرارداد کی روش را امضا می کند یا شورای فدراسیون، توضیح داد: در جلسه ای که با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم، قرارداد کی روش و او را نیز بررسی کردیم. دستیاران با توجه به اینکه او شماره قرارداد و مدت قرارداد سرمربی تیم ملی است، اختیار امضای قرارداد کارلوس کی روش به رئیس فدراسیون و خزانه‌دار داده شده است.

آن طور که نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص ورود سرمربی تیم فوتبال کشورمان گفت: کی روش قرار بود روز دوشنبه وارد ایران شود اما به دلیل مراحل اخذ ویزای ورود، با یک تاخیر انجام می شود. کی روش امروز صبح چهارشنبه وارد ایران می شود، اما این را هم باید اضافه کنم که دستیاران خارجی کی روش روز دوشنبه وارد ایران می شوند.

نبی و در پاسخ به این سوال که کی روش اعلام کرده اگر بخواهد دستیار ایرانی بگیرد، فقط با نکونام کار می کند، گفت: آقای کی روش به دلیل تجربه حضور نکونام روی نیمکت در تیم ملی و همچنین سابقه حضور در تیم ملی، او را به خوبی می شناسد. درخواست. درست بود که ما حضور داشتیم. پس از اعلام کورش این اقدام را انجام دادیم و با مدیرعامل باشگاه فولاد وارد مذاکره شدیم اما طبق صحبت های گرشاسبی وی این انتقال را غیرحرفه ای دانست و به عنوان مدیرعامل باشگاه حق مطلق دارد اما رئیس جمهور باشگاه و اتحادیه فوتبال به مذاکره با مدیرعامل باشگاه ادامه دادند و استیل را ادامه دادند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در تیم ملی حضور داشته باشیم وحید هاشمیان که حدود سه سال در کادر فنی تیم ملی کشورمان فعالیت می کند با کی روش صحبت خواهد کرد و اگر نظر کی روش باشد. مثبت است و وحید هاشمیان کادر فنی تیم باقی خواهد ماند. انتخاب اصلی اتحادیه فوتبال نکونام و وحید هاشمیان است که نکونام این سمت را قبول نمی کند. هدف فدراسیون فوتبال نیمکت نشینی دستیار ایرانی در تیم ملی است. ما می خواهیم این کار را انجام دهیم تا تیم ملی فوتبال کشورمان که حق یک مربی ایرانی است به آن دسترسی داشته باشد.

وی در خصوص لیست تیم فوتبال کشورمان گفت: اسامی بازیکنانی که در داخل کشور فعالیت می کنند و به اردوی تیم ملی دعوت شده اند فردا یا ظهر از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می شود. بعد از ظهر. این افراد با نظر مستقیم سرمربی تیم ملی به اردو دعوت شدند؛ چون کی روش از نظر بدنی از فوتبال ایران فاصله گرفته اما از نظر فنی حواسش به همه ملی پوشان بوده است. همچنین در خصوص اردوهای تیم ملی وی لیستی را برای فدراسیون اعلام نکرد و مطمئناً در روزهای آینده پس از بررسی دقیق این اتفاق خواهد افتاد.

همانطور که نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره استعفای حمید شتیلی سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: استلی تنها از طریق روزنامه یا مطبوعات استعفای خود را اعلام کرد و تا امروز استعفای کتبی خود را به فدراسیون ارائه نکرد. ، وقتی با شما صحبت می کنم، نامه ای در این مورد وجود دارد که من ندیده ام و نمی توانم بیانیه نهایی را ارسال کنم.

نبی در پاسخ به برنامه های تیم فوتبال کشورمان گفت: اردوی تیم کشورمان از بعدازظهر چهارشنبه آغاز می شود. این برنامه ریزی از قبل انجام شده بود اما به دلیل تاخیر در برنامه چند روزی جابجا شد. همچنین برای اتلاف وقت و خسته نشدن تیم ملی از تهران مستقیما به اتریش پرواز می کند که پرواز تیم ملی یک روز به تاخیر افتاد و یکشنبه 27 شهریور تیم ملی می رود. برای اتریش به دلیل حضور سرمربی تیم ملی کشورمان در روز چهارشنبه، تمرینات این تیم تا روز جمعه ادامه دارد و این تیم با یک روز تعطیل راهی اردوی اتریش می شود. تیم ملی حتما باید با مربی اردو بزند، استیلی با تیم می رود یا نه، این با رئیس فدراسیون است که باید در این مورد تصمیم گیری کند.

وی در خصوص اینکه آیا به اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی امید پیشنهاد شده است یا خیر، توضیح داد: من شخصا با اسکوچیچ در این مورد صحبت کردم و با توجه به خواسته های او از فدراسیون فوتبال این پیشنهاد به او شد اما او پیشنهاد ما را نپذیرفت. . بر این اساس در مورد تیم ملی آینده امید تصمیم خواهیم گرفت.

نبی خاطرنشان کرد که دستمزد اسکوچیچ به طور کامل پرداخت شده است و او تنها 18 روز در ماه سپتامبر به فدراسیون بدهکار است. موضوع قرارداد اسکوچیچ این است که در صورت صعود تیم ملی فوتبال کشورمان از مرحله گروهی در جام جهانی، او نیز پاداش دریافت می کند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به اینکه مهدوی کیا به کار خود در تیم ملی امید ادامه می دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: مهدوی کیا یکی از مربیان خوب ایران است اما با توجه به اتمام قراردادش انتظار داشتیم که برای تیم ملی امید برای انتخاب جایگزین. با مهدوی کیا هم مذاکره می کنیم، اگر به نتیجه نرسیدیم حتما فرد جدیدی به جای او انتخاب می کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا