عمومی

دوستان مجازی، عزیزتر از والدین واقعی!

وقتی کودکان و نوجوانان وارد دنیای آنلاین می شوند ، می توان گفت که آنها تا حد زیادی خارج از دنیای واقعی هستند.

به گزارش دیباروز ، روزنامه “جوان” نوشت: انجام ندادن وظایف کودک و “نه گفتن” به درخواست والدین عادتی می شود که به راحتی نمی توان از آن دوری کرد. دنیای مجازی و مردم آن چنان برای کودکان جذاب هستند که حتی گاهی اوقات به عزیزانشان نزدیکتر هستند.

کودکان قربانیان فضای مجازی

با ظهور اینترنت و فضای مجازی ، بازی های سنتی و تیمی برای کودکان و نوجوانان به سرعت جای خود را به بازی های دیجیتالی و آنلاین داده اند. جادوی این فضا آنقدر شگفت انگیز است که کودکان و نوجوانان آماده نیستند که با همسالان خود وقت بگذرانند و در عوض بیشتر وقت خود را در فضای مجازی فدا می کنند.

پیمایش ، تفریح ​​و سرگرمی

ظهور این پدیده الکترونیکی ، گرچه سرعت و راحتی را در زندگی شهروندان به وجود آورد ، اما به دلیل وابستگی بیش از حد که پس از استفاده از این فضا برای عموم ایجاد شد ، باعث شد مردم نه تنها به نیازهای اساسی خود بلکه به گشت و گذار بپردازند ، لذت ببرند ، از آن لذت ببرید و در شبکه های مختلف اجتماعی گشت و گذار کنید.

برای فرار از تنهایی به فضای مجازی پناه ببرید

می توان آن را یکی از علل اصلی اعتیاد به اینترنت در کودکان و نوجوانان دانست. احساس اینکه می خواهند با غرق شدن در این فضا ، در شبکه های اجتماعی و ارتباط با دوستان مجازی ، آن را نادیده بگیرند. در حقیقت ، باید گفت اینترنت فضایی برای فرار از مشکلات و مشکلات حل نشده در زندگی واقعی است که باعث افزایش پرخاشگری و عصبانیت در کودکان و نوجوانان و همچنین افسردگی و اختلالات روانی در آنها می شود.

لازم به ذکر است که فرزندان در هر زمینه ای الگوی والدین خود هستند ، وقتی والدین خود بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند ، کودک قطعاً از آنها می آموزد و به این فضا گرایش پیدا می کند.

کودکان را به استفاده از لپ تاپ و تلفن تشویق کنید

با توجه به اینکه فرهنگ رسانه ای در خانواده های ایرانی پایین است و خانواده ها بیشتر اوقات خود را در این فضا به صورت ناموفق می گذرانند ، این مسئله تأثیرات مخرب و جبران ناپذیری بر فرزندان و حتی روابط بین اعضای خانواده دارد. یکی از اشتباهاتی که والدین در تشویق فرزندان خود مرتکب می شوند ، تهیه لپ تاپ ، تلفن همراه و ارتباطات به آنها به عنوان هدیه است. رها کردن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی گسترده و ناشناخته جایگزین والدین و دوستان واقعی آنها با ارتباطات مجازی می شود.

فضای مجازی به جای دوره های خانوادگی

امروز فضای مجازی قسمت عمده ای از زندگی مردم را به خود اختصاص داده است. در گذشته نه چندان دور ، خانواده ها به بهانه های مختلف دور هم جمع می شدند و اجتماعات خانوادگی برگزار می کردند و به فرزندان خود احساس خانواده ، دوستی خانوادگی ، همدلی و خویشاوندی می بخشیدند. با این وجود امروزه با کاهش دامنه های خانوادگی و فاصله گرفتن خانواده ها از یکدیگر ، استفاده از فضای مجازی و گذراندن اوقات در آن به امری عادی تبدیل شده است ، این زنگ خطری برای خانواده ها برای گرفتار کردن فرزندان در دام آسیب های اجتماعی و روانی است.

نیاز به آموزش و فرهنگ

با توجه به پیشگیری و پاسخگویی به تهدیدات فن آوری های نوین و در حال توسعه ارتباطات ، بهتر است قبل از ورود این ابزار به جامعه و در بین مردم ، آموزش و آموزش لازم در این زمینه ارائه شود ، تا آنها در میانه مشکلات قرار بگیرند. و معایب استفاده از آن .. فن آوری های نوظهور نباشید. ممکن است خطای انسانی ما در نحوه استفاده از این ابزارها باشد که منافع آنها و استفاده مفید و م effectiveثر آنها را به مشکلات و تهدیدهایی تبدیل می کند که قابل رفع نیستند.

نیاز به اقدامات پیشگیرانه و قانونی

طبق این تحقیقات ، کودکان ما روزانه به طور متوسط ​​چهار تا نه ساعت در اینترنت به گشت و گذار و اتلاف وقت در فضای مجازی می پردازند ، در حالی که حضور جوانان ژاپنی در فضای مجازی بیش از 15 تا 45 دقیقه در روز نیست. اعتیاد به فضای سایبری تهدیدی برای روابط والدین و فرزندان است و شکاف عاطفی بین آنها ایجاد می کند ، می توان گفت پایان روابط عاطفی برای خانواده های ایرانی با وجود استفاده بی فایده و افراطی از این فضا و فضای نامشخص و مبهم خواهد بود. کمبود وقت با اعضای خانواده

لازم به ذکر است که فضای مجازی به عنوان جادوگری در عصر حاضر یکی از ابزارها و امکاناتی است که نقش اساسی و مهمی در آینده فرزندان و خانواده ها دارد و دانستن روش صحیح استفاده از آن ضروری است. بنابراین ، برای پیشگیری و کاهش آسیب به این فضا ، باید اقدامات پیشگیرانه ای مانند اطلاع رسانی و آموزش افراد لازم به ویژه دانشجویان و همچنین وضع و وضع قانون در رابطه با مبارزه با جرایم سایبری انجام شود.

آسیب ها باید بسیار جدی گرفته شوند

سرانجام ، برخی از تأثیرات منفی استفاده ناخودآگاه از اینترنت و شبکه های اجتماعی مختلف بر روابط اعضای خانواده را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

1- مشکلات اخلاقی و پرخاشگری

2- دوستان بد و رفتارهای پرخطر

3- تنوع خواسته های جنسی

4- از بین رفتن حریم خصوصی

5- برای کوچک کردن مکالمه

6- کاهش آشنایی و ارتباط عاطفی

7- کاهش اعتماد و افزایش سو mis تفاهم

8- افزایش طلاق و جدایی عاطفی

استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی در محیط خانواده ، اعتیاد به این فضا ، برقراری ارتباط با غریبه ها و فضای مجازی و کاهش ارتباطات عاطفی ، میزان مکالمه اعضای خانواده را به کمتر از 15 دقیقه در روز می رساند. ارتباط هر یک از اعضای خانواده با غریبه ها ، غریبه ها و حتی افراد از جنس مخالف منجر به کاهش اعتماد بین اعضای خانواده می شود ، صلح و صمیمیت از بین می رود ، افسردگی و پرخاشگری برطرف می شود و در نهایت اساس خانواده و مرکز گرم آن به دلیل جادوی این فضا ، به شدت آسیب دیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا