ورزشی

دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور دارد

در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان کرمانشاه؛

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید در بحث اشتغال یک توازن در استان‌ها ایجاد شود، گفت: دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور دارد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سید صولت مرتضوی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان کرمانشاه که با حضور استاندار و شماری از نمایندگان مجلس در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: دولت بنا دارد نرخ بیکاری در کشور را کاهش دهد که این مهم در استان های محروم که نرخ بیکاری بالای ۱۰ درصد دارند به شدت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه به آموزش در حوزه اشتغال باید توجه ویژه ای شود اظهار کرد: باید بستر توانمندسازی افراد را در این عرصه فراهم کرد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی را دارد تا صددرصد هزینه های آموزش این افراد را تامین و امتیازاتی را نیز برای آنها در نظر بگیرد.

مرتضوی یادآور شد: برای سال آینده اعتبارات خوبی از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ که ادغام شده اند پیش بینی شده و اختیارات زیادی نیز به استانداران اعطا شده است.

وی تاکید کرد: در همین راستا پیش بینی شده است اعتبارات براساس اسناد آمایشی و اطلس اشتغال و مزیت های نسبی هر استان تخصیص پیدا کند که به این وسیله توازنی در اشتغال استان‌ها ایجاد شود.

مرتضوی با اشاره با وضعیت بیکاری استان کرمانشاه نیز گفت: به هیچ عنوان زیبنده این استان نیست که با وجود داشتن منابع و پتانسیل های فراوان از پدیده بیکاری رنج ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه مصوبات خوبی در زمینه طرح های زیربنایی نیروگاهی و احیای طرح های راکد اقتصادی به تصویب رسید.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث اشتغال در این استان نیز گفت: در همین راستا برای نخستین بار در کشور قرارگاه اشتغال در این استان تشکیل شد که تاکنون مصوبات بسیاری خوبی داشته است.

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: همه مسئولان استان بی وقفه ایجاد اشتغال پایدار را دنبال خواهیم کرد تا در کنار توسعه استان میزان بیکاری را به حداقل خودبرسانیم.

وزیر کار: دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور دارد

محمدطیب صحرایی افزود: خوشبختانه در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدیدها و تصمیمات خوبی صورت گرفت که امیدواریم شاهد گشایش های خوبی برای کاهش دغدغه های مردم استان در این زمینه بود.

به گزارش آنا، مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال را ۱۲.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به پاییز سال گذشته با ۱۳.۲ درصد، سه دهم درصد کاهش یافته است.

براساس اعلام این مرکز در پاییز امسال متوسط نرخ بیکاری کشور ۸.۲ درصد بوده که براین اساس نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۴.۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل قبل، یعنی تابستان امسال هم ۱۳.۶ درصد بود.

در پاییز امسال استان های کردستان با نرخ بیکاری ۱۳.۸ درصد و لرستان با ۱۳.۳ درصد، نرخ بیکاری بالاتری از کرمانشاه داشته‌اند و استان کرمانشاه سومین استان با نرخ بالای بیکاری در کشور بوده است.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح پنج شنبه ۱۳ بهمن با استقبال «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه برای افتتاح چند طرح ورزشی، بهداشتی-درمانی و صنعتی وارد کرمانشاه شد.

افتتاح مرکز فرهنگی، ورزشی پاسارگاد، افتتاح چند پروژه بهداشتی درمانی، فعال‌سازی کارخانه نان صنعتی، حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از جمله برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا