اقتصادی

برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

دیباروز / مرکزی استاندار مرکزی گفت: برای مردمی شدن اقتصاد قطعا بخش تعاونی بهتر از بخش خصوصی است.

در دوازدهم شهریور 1401 هجری شمسی در هفدهمین جشنواره تعاونی ها و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان برجسته منطقه مرکزی، دکتر فرزاد مخلص الائمه با اشاره به لیست مقام معظم رهبری در خصوص خطاب به مشکلات کشور وی با دستیابی به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد مردمی ارکان ادراک هستند و اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی اتفاقات مثبتی رخ داده است، هرچند سهم منطقه مرکزی از تعداد شرکت های دانش بنیان سهم خوبی نیست، اما در مجموع، دولت گام خوبی در جهت اقتصاد دانش بنیان برداشته است.

مخلص الایمه گفت: برای رواج اقتصاد، بخش تعاونی بهتر از بخش خصوصی است و نقش موثری در ثبات اقتصاد دولتی دارد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی هنوز نتوانسته بخش زیادی از مردم و به طور کلی جامعه را در اقتصاد کشور دخیل کند، گفت: هر زمان ناکارآمدی در دولت مشاهده شد مقصر اصلی ساختار است. شکل گیری را دیده ایم. انحلال و ادغام بخش تعاون با کار و رفاه اجتماعی و به طور کلی تعاونی در وزارت کار برجسته نیست.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بخش تعاون باید به عنوان عاملی پویا برای اقتصاد مردم در کشور دیده شود، ایجاد معاونت در وزارتخانه ها را راهکار تحرک در بخش تعاون دانست و گفت: ساختاری در این زمینه وجود ندارد. بخش تعاونی کشوری که از بخش تعاونی حمایت می کند و امیدواریم با اصلاح ساختار در این حوزه رشد و شکوفایی در بخش تعاونی داشته باشیم و سند تحول بخش تعاون در حال اجرا باشد.

وی بیان کرد: منطقه مرکزی آمادگی دارد بسیاری از فعالیت ها را به بخش تعاونی واگذار کند و همکاری باید توسط تعاونی ها و فرمانداری انجام شود.

13 شرکت تعاونی در منطقه مرکزی افتتاح شد

به گزارش دیباروز، در این آیین ها، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی منطقه مرکزی با اشاره به اینکه هفته تعاون ارزش های مشارکت، وحدت و مسئولیت اجتماعی را احیا می کند، گفت: تعداد شرکت های تعاونی ثبت شده در بالاترین سیستم تعاونی استان با 124 تعاونی در استان نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

جمشید امید افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در انجمن کارآفرینان به 102 نفر رسید که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 13 شرکت تعاونی و 5 کارآفرین موفق به کسب عنوان برترین های استان شدند و با بررسی و ارزیابی شایسته تقدیر شدند، گفت: در هفته تعاون سال 1401 تعداد 13 شرکت تعاونی با 958 عضو با سرمایه گذاری 1790 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. ایجاد 351 فرصت شغلی.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی منطقه مرکزی با بیان اینکه منطقه مرکزی دارای 8 هزار و 562 تعاونی است که 661 تعاونی منحل، 2361 تعاونی فعال، 2416 تعاونی غیرفعال و 424 تعاونی راکد هستند، گفت: و تعاونی های سهام 998.253 هزار عضو و 22 هزار و 426 شغل ایجاد کرده اند.

در این مراسم عبدالله کاظمی نماینده تعاونی های استانداری و خلیلی رئیس اتحادیه کارفرمایان استانداری مسائل و مشکلات حوزه تعاونی ها را مطرح کردند و در پایان بهترین تعاونی ها و کسبه استانداری معرفی شدند. مفتخر شد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا