رادیوژیست‌ها مبارزان گمنام ویروس کرونا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استانها – آناهیتا رحیمیاگرچه آنها در معرض اپیدمی های بسیاری قرار گرفته اند ، اما گسترش ویروس کرونا ممکن است نگران کننده باشد آوانگارد ترین روزهایی باشید که می گذرند. آنها روزهایی را سپری کردند که بیماری های مختلفی از جمله آنفولانزای H1N1 و SARS گسترش یافت ، اما اکنون تقریباً یک سال است که آنها روزهای متفاوتی را سپری کرده اند.

رادیوژیست‌ها مبارزان گمنام ویروس کرونا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

این اولین خط در تشخیص نهایی ویروس است تاج پادشاهی؛ یعنی تشخیص بدون شک است؛ رادیولوژیست ها جنگنده های ناشناخته ای در خط مقدم کرونا هستند ، اما تعداد کمی از آنها تاکنون به آنها نزدیک شده اند.

تقریباً یک سال از انتشار ویروس کرونا می گذرد و تاکنون 30 ت غربالگری یکی از بهترین روشهای تشخیص ویروس است تاج پادشاهی یکی از موارد مهم و مورد غفلت ، ارتباط مستقیم بین رادیولوژیست ها با بیماران ویروس کرونا است.

این بار ، من به رادیولوژیست های بیمارستان سینای تبریز مراجعه کردم تا سال پس از شیوع ویروس کرونا را با آنها مرور کنم. غلامرضا آقاجانی ، یک رادیولوژیست 44 ساله و مسئول بخش تصویربرداری در بیمارستان تبریز – سینا ، با 18 سال تجربه در بخش تصویربرداری و رادیولوژی است.

ما همه گیرهای مختلفی را تجربه کرده ایم

غلامرضا آقاجانی گفت: من از ابتلا به ویروس کرونا نترسیدم. ما در محیطی کار می کنیم که قبل از شیوع ویروس کرونا ویروس های همه گیر زیادی داشته است ، از جمله: آنفولانزا H1N1 ، SARS و کد مورس ما این بیمارستان را آزمایش کردیم زیرا این یک بیمارستان بیماری عفونی است که بیماران مبتلا به بیماری های عفونی نیز در آن بستری می شوند.

این رادیولوژیست معتقد است که کرونا ویروسی با ویژگی خاص است که از نظر روانشناختی و اپیدمیولوژیک جامعه را تحت تأثیر قرار داده است. با این حال ، ما از ابتلا به ویروس نمی ترسیدیم و توصیه های بهداشتی را با دقت بیشتری دنبال می کنیم تا بیمار نشویم ، می توانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و سپس عامل عفونت نباشیم و آن را به دیگران انتقال دهیم.

ما با طغیان زیادی از مشتریان روبرو شده ایم

وی اولین روزهای شیوع ویروس کرونا را اینگونه توصیف کرد: وقتی مشخص شد ویروس کرونا در ایران نیز در حال شیوع است ، بیماران با علائم ریوی به تدریج مراجعه می کنند و در میان آنها بخش تصویربرداری اولین بخشی است که یک فرد در آن آلوده شده است. . ویروس کرونا و درگیری ریه.

در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا ، با هجوم گسترده افرادی که به بخش تصویربرداری اعم از آلوده و آلوده به بخش تصویربرداری روبرو بودند ، مواجه شدیم تا جایی که حجم کار ما به طرز چشمگیری افزایش یافت ، اما با گذشت روزها ، تعداد ما کمتر شد. فعال و تنش و عصبی بودن این ویروس به حالت عادی بازگشت.

در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا ، ما با هجوم گسترده ای از افراد آلوده و آلوده به بخش تصویربرداری روبرو شدیم ، تا جایی که حجم کار ما بسیار افزایش یافت.

اما در روزهای بعد ، با رسیدن موج اول و دوم شیوع ویروس کرونا (اواسط ماه مه تا اواسط ژوئیه) ، همکاران من در رادیولوژی و تصویربرداری فشارهای کاری زیادی را تحمل کردند ، مانند پرستاران بخش های مراقبت های ویژه.

آقاجانی ادامه داد: در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری ، مرگ افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای زیاد بود ، اما جوانانی که مقاومت جسمی خوبی داشتند در حال بهبودی بودند ؛ اما به دلیل افزایش موج درگیری و عفونت با استفاده از ویروس کرونا در جامعه و کاهش پذیرش تابلوهای مراقبت های ویژه ، “تعداد کشته شدگان کمی افزایش یافت ، که بعداً حساسیت افراد را افزایش داد و حس تمیزی را ایجاد کرد میر ما با بستری شدن در بیمارستان روبرو شدیم.

ج ت معاینه ریه ، تشخیص نهایی ویروس است تاج پادشاهی

این رادیولوژیست معتقد است که تشخیص نهایی ویروس کرونا با تصویربرداری با عفونت C است. ت این یک معاینه است زیرا PCR می تواند منفی یا مثبت باشد و نمی توان گفت که فردی به ویروس کرونا آلوده است. به همین دلیل شما سی کار می کنید ت فرد را برای تشخیص خاص ویروس بررسی کنید تاج پادشاهی.

ویروس کرونا

گفت: سی ت اسکن استخوان ریه فرد مبتلا به بیماری عروق کرونا ، و رنگ سفید مانند دانه های برف در ریه های بیمار مشاهده می شود که تبادل اکسیژن در ریه ها را کاهش می دهد ، که علمی است ادغام شدن ریه گفته می شود که درگیری بیشتر ریه و مراجعه دیرهنگام به پزشک می تواند منجر به مرگ بیمار شود.

تشخیص نهایی تصویربرداری ویروس کرونا با C. ت این یک معاینه است زیرا PCR می تواند منفی یا مثبت باشد و نمی توان گفت شخصی ویروس کرونا دارد.

آقاجانی در نقش ب. برای یک جایگزین ج ت اسکن در تشخیص نهایی بیماری کرونا قلب نشان می دهد که از نظر تشخیص و بافت های پارانشیم ریه ، این تنها نوع تشخیصی است که می تواند کل پارانشیم ریه را بدون هیچ خطایی و همچنین میزان هوای موجود در آن ارزیابی کند. پارانشیم شرایط درگیری ریه. اندازه باید مشخص شود.

تعداد انتقالها افزایش یافت

وی ادامه داد: ساعت کاری ما شیفت محدود است اما این اتفاق به دلیل کار پست سریع و افزایش تعداد مراجعه کنندگان به این اداره در این مدت اتفاق افتاد و شیفت ها نیز بیشتر شد.

این رادیولوژیست افزود: من هنوز با ویروس کرونا (ویروس کرونا) مبتلا نشده ام ، اما در خانه سعی می کنم بسیار مراقب باشم و همیشه تفکیک لباس و فاصله اجتماعی خود با خانواده ام را در اولویت قرار دهم و به همین دلیل همسر و فرزندم در طول این بار. “

همکاران من با ویروس کرونا (ویروس کرونا) قرارداد بسته اند

آقاجانی گفت: “متأسفانه ، برخی از همکاران من در این دوره به ویروس کرونا ویروس آلوده شده و برای معالجه بیرون رفتند ؛ در روزهایی که دولت نیروی کار خود را از دست می داد و سایر کارکنان تحت فشار قرار داشتند برای اطمینان از عدم وجود پوشش برنامه برای جلوگیری از اختلال در خدمات.

خاطره رادیولوژیست

وی فقط یک خاطره از آخرین سال شیوع ویروس کرونا را توصیف کرد: در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا ، وقتی بیمار به بخش آمد ، به او اطمینان دهید آنها با این مسئله مقابله کردند و بعد از مدتی برخی از همکاران من گفتند که ما علائم سرماخوردگی داریم و ممکن است او به این بیماری مبتلا باشد و آنها از 30 ت آنها یک چک داشتند.

ویروس کرونا

ج ت بررسی ، اگرچه توانایی تشخیصی خوبی در عفونت ویروس کرونا دارد ، اما متأسفانه دوز تابش زیاد است. اگرچه من به همکارانم گفته ام که شما هیچ علائم بالینی ندارید و به 30 مورد نیاز ندارید ت آنها امتحان را قبول نکردند ، و در نهایت سی ت بررسی شدند

وضعیت نامطلوبی برای بیماران در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا

این رادیولوژیست افزود: اولین بیماران کرونا به بخش ج مراجعه کردند. ت اسکن ها نشان داد که آنها در وضعیت خوبی نیستند و ریه های آنها بیش از 50٪ درگیر بوده و به قدری نفس تنگی دارند که مجبور شدند با یک کپسول قابل حمل وارد این بخش شوند.

بیماران ویروس کرونا باید ظرف 48 تا 72 ساعت به یک مرکز درمانی مراجعه می کردند ، در غیر این صورت عفونت شدید ریه قابل برگشت نبود و متأسفانه بیمار می میرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در اولین روزهای شیوع این ویروس ، اطلاعات کافی در مورد ماهیت این ویروس وجود نداشت ، بنابراین ما برای آزمایش این خطا اقدام کردیم ، بیماران ویروس کرونا باید ظرف 48 تا 72 به یک مرکز درمانی مراجعه کنند ساعتها ، در غیر این صورت عفونت شدید ریه وجود نخواهد داشت. “این قابل برگشت است و بیمار متأسفانه خواهد مرد.

آقاجانی گفت: “همانطور که قبلاً گفتم ، همکاران من در بخش رادیولوژی قبل از شیوع ویروس کرونا از همه گیری های زیادی رنج می بردند.” گرافیک های قابل حمل روز از یکماسک ، دستکش و یکنواخت سپر ما به آن عادت کرده ایم ، اما وقتی از بند خارج می شدیم ، کسی ما را با این لباس های خاص نمی دید ، اما پوشیدن همین لباس هنگام مراجعه به کلینیک های سرپایی مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب ، همه را وحشت زده می کند و از نظر آنها بیشتر شبیه مردم می شویم با انرژی اتمی.

وی ادامه داد: تفاوتی که در حال حاضر بین بخشهای تصویربرداری و سایر کادر پزشکی ایجاد می شود این است که ما نمی دانیم بیمار مراجعه کننده به این بخش به ویروس آلوده است. تاج پادشاهی یا نه؛ به همین دلیل یک کشور است نیکل این مورد در این بخش وجود دارد ، اما وقتی فرد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب در بخش بیمارستان بستری می شود ، همرزمان این بخش کاملاً از ابتلای فرد به این بیماری آگاه هستند. تاج پادشاهی.

ویروس کرونا

اگر از آن غفلت کنیم ، آلوده خواهیم شد

آقاجانی افزود: تیم تصویربرداری در تشخیص بیماری عروق کرونا پیشتاز هستند زیرا هنگام مراجعه شخص نمی داند که شریان کرونا دارد یا خیر و با کمی سهل انگاری ویروس کرونا به آنها منتقل می شود و اینها مشکلات مربوط به تصویربرداری. و خدمه اشعه ایکس. “

اما رادیولوژیست و رئیس بخش تصویربرداری در بیمارستان سینای تبریز از دیدن روزهای شلوغ بازار تبریز از مردم شکایت دارد ، زیرا او معتقد است اگر قرار است ترافیک شهری قرنطینه شود و ترافیک کنترل شود ، پس ارزش آن را ندارد.

به همین دلیل تنها توصیه او به مردم این است که ما باید دست به دست هم دهیم تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود و به همین دلیل مردم باید از حضور در مکان های شلوغ به خصوص در روزهای منتهی به نوروز خودداری کنند و این کار را انجام دهند ، کارهای غیرضروری را در خارج از خانه رها نکنید زیرا موارد زیادی را شاهد بوده ایم.در این مدت حتی پس از شرکت در یک عروسی نیز با ویروس کرونا ویروس گرفتند و حتی عزیزان خود را نیز از دست دادند.

دکمه بازگشت به بالا