راز بارداری زنی که مدعی بود دو سال شوهر نداشته!

راز بارداری زنی که مدعی بود دو سال شوهر نداشته!

در حدود سال 1996، خانم الف برای مشاوره از دفتر موکل مدعی شد که بیش از دو سال است که از همسرش خبری نداشته و بارها نفقه، مهریه و مطالبه کرده است. پاداش ضرب المثل * او به قصد یافتن همسرش شکایت کرد اما با انتشار اطلاعیه دعوت به جلسه دادگاه و اعلام احکام متوجه شدم که پس از گذشت بیش از دو سال و چند ماه خبری از همسرش منتشر نشده است. آخرین اطلاعیه ارسال شد تا او تصمیم بگیرد برای طلاق اقدام کند.

با توجه به مفاد قانون مدنی * و شرایط ضمن عقد * شرایط اقامه دعوی طلاق غیابی با توجه به صدور قرار نفقه و اجرائیه پرداخت نفقه زوجه را برای ایشان توضیح دادم. *شرایط فعلی خود را مطابق ماده 1130 قانون مدنی اعلام کرده اید با توجه به عسر و حرج می توانید با ضمیمه مفاد صادره دعوی طلاق اقامه کنید و گواهی *مدرک اطلاع و گزارش شوهرتان از داشتن بیش از دو سال است که در مورد آن نشنیده ام.

پس از چند ماه، خانم الف به دفتر مراجعت کرد و شرایط و روند پرونده را که منجر به چندین جلسه دادگاه شده بود، توضیح داد و گفت که به این موضوع گوش داده است. اگر زن شوهردار سه وضو اتفاقی* ببیند و خبری از شوهرش به او نرسیده باشد، حق دارد خود را طلاق دهد و از قید ازدواج رهایی یابد.!
درسته؟ در پاسخ به خانم الف گفتم: تفسیر و تحلیل احکام فقهی مربوط به چنین شرایطی کار هر شخصی نیست و بسته به موقعیتی که شما مطرح کرده اید نیازی به آن نیست. برای رعایت این قانون

خانم الف گفت. چیزی در نفسش سعی کرد نشنود و وقتی از مطب خارج شد برای احتیاط به آنها پیشنهاد داد که به آنها خدمت کنند.. نوعی طلاق و انقضاء * از قید ازدواج شوهرتان خلاص شوید.

پس از صدور حکم طلاق و سپری شدن مهلت های قانونی، دفتر طلاق با رعایت تکلیف قانونی مبنی بر صدور حکم طلاق، خانم الف را به آزمایشگاه تحویل داد تا از نظر باردار نبودن وی مورد آزمایش قرار گیرد.…. پاسخ آزمایشگاهی = خانم “الف” حامله است!!

قبل از اینکه بتونم سوالی بپرسم، خانم الف شروع کرد به گریه کردن و صحبت کردن…

یکی از آشنایان خانم ع. او با مسائل شرعی آشنا است، زیرا شما مدتهاست که از شوهرتان چیزی نمی دانید و بیش از سه بار دیده اید. …

علاوه بر مسائل شرعی، مشکل فعلی خانم الف این بود که دفتر طلاق بدون پاسخ آزمایشگاه اجازه صدور حکم طلاق را نداشت.

مواجهه با چنین مشکلاتی موید اهمیت مشاوره با کارشناسان و متخصصان است.

اشاره شد که ابتدا لازم است مشاور خود را با دقت و تحقیق کافی انتخاب کنیم و قرار است کاری بر خلاف نظر مشاور و راهنمای خود انجام دهیم، حداقل مشاور باید در جریان باشد.

*حقوق مالی زوجه در شرایط عادی:

نفقه =مخارج زندگی زوجه از قبیل خوراک و پوشاک و غیره محل سکونت است که زوجه در صورت طلاق تا پایان زوجه مکلف به تأمین آن است.

پاداش ضرب المثل: مخارج و دستمزد زوجه برای کارهای منزل است = معمولاً توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود (بسته به وضعیت زندگی زوجین، شهر محل سکونت و … این مبلغ تعیین می شود مثلاً در شیراز میانگین مبلغ برای یک حق سال 15 تا 30 میلیون ریال برای زوجه است که قسم بخورد که تمام کارهای خانه را به قصد دریافت مزد انجام داده و در حین انجام کارهای خانه حتی قصد اهدای شیر (رایگان) به عوام را نداشته است. کودک.

مهریه همان است که در سند ازدواج به فتوای فقها و فتاوای دیوان عدالت اداری و غیره آمده است. در حال حاضر مهریه بیش از آنچه در سند آمده قابل افزایش نیست.

* در صورتی که محکومیت زوج به پرداخت نفقه منتهی به صدور اجرائیه شود و شش ماه از تاریخ ابلاغ اجرائیه توسط زوج گذشته باشد و زوج نفقه زوجه را پرداخت نکرده باشد، حق طلاق وجود دارد. برای همسر ایجاد شده است.

* مهلت های قانونی تصمیم به طلاق غیابی شامل مهلت تجدید نظر (20 روز) برای تجدید نظر (20 روز) برای تجدید نظر (20 روز) می باشد. در تعريف عده = ماده 1150 قانون مدني مي گويد: مدتي است تا پايان آن كه زني كه عقد او باطل مي شود نمي تواند شوهر ديگري داشته باشد و قول طلاق به همين صورت سه است. ماه و ده روز .

* خلوص غیر تصادفی: اگر زن با شوهرش رابطه زناشویی نداشته باشد، مدت طهارت از حیض چقدر است؟

* عده ای مدعی هستند که اگر زنی سه حرکت ببیند و با شوهرش رابطه زناشویی نداشته باشد، حق دارد طوری طلاق بگیرد که خانم الف تصورش را نکرده است، نیاز به اجازه دادگاه دارد و در طی آن برخی تشریفات

* خطای قضائی، فقه و موضوع باطل = زمانی اتفاق می افتد که انسان به عذر موجه از احکام شرعی آگاه نباشد و در نتیجه خطا کرده باشد، مثلاً بداند حکم مستی حرام است. اما گمان می کند که منظور از مسکر فقط نوشیدنی است که او را مست می کند، پس جرعه ای از مشروب را می نوشد به این گمان که چون مست نیست مرتکب حرامی نشده = چنین شخصی مرتکب فعل حرام شده است. از شرب خمر، اما به دلیل جهل او مجازات نمی شود (مفصول در فقه).

قاعده ای که در هنگام شک و شبهه جاری می شود یکی از دلایل لغو برخی مجازات ها مانند شلاق و سنگسار و غیره است.

* وکیل – شیراز

دکمه بازگشت به بالا