اجتماعی

راهکارهایی برای رشد شهرها در پساکرونا

دیباروز / خراسان رضوی همه گیری Covid-19 شهرها را به شدت تحت تأثیر قرار داده است ، اما هنوز یک فرصت عظیم سرمایه گذاری برای توسعه پایدارتر شهری وجود دارد. پیش بینی می شود رشد هوشمند اقلیمی 7 تریلیون دلار سرمایه گذاری ایجاد کند و می تواند تا سال 2030 144 میلیون شغل جدید ایجاد کند.

به گفته ویفرم ، نتایج گزارش ها نشان می دهد مقاوم سازی ساختمان ها ، مدیریت پسماند کم کربن ، آب سبز و حمل و نقل و ایجاد یک تریلیون دلار شغل و فرصت ، به اقتصاد ضعیف کمک می کند. شهرهای سراسر جهان با افزایش هزینه همه گیری Covid-19 دست و پنجه نرم می کنند و هزاران شهرداری که کاهش چشمگیری در درآمد داشته اند برای ارائه خدمات ضروری تحت فشار فزاینده ای هستند. در بازارهای نوظهور با منابع محدود وضعیت چندان مناسب نیست.

در حالی که دولت ها و سرمایه گذاران برای بهبود کار می کنند ، مقامات شهری در یک مقطع حساس قرار دارند و انتخاب هایی که امروز برای بهبود انجام می دهند ، برای سالهای آینده در دستور کار برنامه های شهر قرار خواهد گرفت. گزارشی از انستیتوی بین المللی دارایی ، “راه اندازی مجدد سبز برای بازارهای نوظهور” ، بیان می کند که چگونه شهرها می توانند منابع خود را برای اطمینان از یک محیط زندگی سالم تر ، ایجاد اشتغال و برنامه ریزی اقتصادی محلی تخصیص دهند.

یافته ها در 21 بازار نوظهور نشان می دهد که رشد هوشمندانه برنامه های آب و هوایی باید در اولویت بهبود باشد ، زیرا آنها می توانند تا 7 تریلیون دلار سرمایه گذاری کرده و 144 میلیون شغل جدید را تا سال 2030 ایجاد کنند.

این اولین مطالعه در نوع خود است و این چالش عمده به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری مجدد مطرح شده است. شرکت بین المللی مالی (استاندارد جهانی برای تبادل اطلاعات در صنعت ساخت و ساز) همچنین دریافت که برنامه های رشد هوشمند آب و هوایی می توانند با پرداخت سود سهام زیست محیطی به افراد و اکوسیستم های جهان از انتشار حداکثر 1.5 میلیارد تن گازهای گلخانه ای جلوگیری کنند.

اقدامات شهرداری کجا می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد؟

تصمیمات و سرمایه گذاری های متمرکز بر شهر در انعطاف پذیری انرژی ساختمان ، مدیریت پسماند شهری ، آب شهری و حمل و نقل تأثیرات مهمی در محیط زیست و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

مقاوم سازی ساختمان ها باعث ایجاد یک فرصت 1.1 میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری و نزدیک به 25 میلیون شغل جدید می شود. این یک چالش گسترده است و مستلزم آن است که قسمتهای موجود ساختمان هر ساله نوسازی شود. با این حال ، مقاوم سازی نتایج خوبی می دهد و گزارش وضعیت جهانی ساختمان و ساخت و ساز 2020 نشان می دهد که پروژه های ساختمان سبز بالاترین فرصت های شغلی را برای هر دلار هزینه شده فراهم می کنند. در برزیل ، شورای ساختمان سبز به هفت شهرداری کمک می کند تا بیش از 200 ساختمان عمومی را با روشنایی ، گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) و همچنین تولید خورشید در محل احیا کنند.

سرمایه گذاری در پسماندهای شهری کم کربن و مبتنی بر آب می تواند 2 تریلیون دلار سرمایه گذاری و بیش از 23 میلیون شغل ایجاد کند. همه گیری ، نیاز شهرها برای مدیریت خطرات عملیاتی مانند اختلالات زنجیره تامین را برجسته کرده است. سرمایه گذاری سبز برای کاهش هزینه های تأمین مالی می تواند تقاضای فعلی وام های سرمایه در گردش را متمرکز کند و عملکرد مداوم را تضمین کند.

حمل و نقل سبز شهری امکان سرمایه گذاری 2.7 تریلیون دلار و ایجاد بیش از 53 میلیون شغل در بازارهای نوظهور را دارد. شهرها باید از یک استراتژی سه بعدی در برنامه ریزی حمل و نقل استفاده کنند. ابتدا با برنامه ریزی هوشمند به زمان و تعداد سفرهای درون شهری توجه کنید. دوم ، با تمرکز بر بازگشایی ایمن در دوران پس از کرونا ، و در نهایت بهبود بهره وری سوخت خودرو در بخشهای دولتی و خصوصی از طریق تغییرات نظارتی ، از طرح های حمل و نقل عمومی پشتیبانی کنید. شهر ماریوپول در اوکراین در اتوبوس های مدرن و سازگار با محیط زیست با ظرفیت سه برابر ظرفیت مسافر سرمایه گذاری خواهد کرد.

چه مواردی برای اجرای بازیابی سبز لازم است؟

بیشتر شهرها می توانند از بودجه های شهرداری از طریق مشارکت بخش خصوصی برای اجرای یک استراتژی بهبود سبز استفاده کنند. این رویکرد ترکیبی می تواند برای رفع چالشهای مداوم شهری مانند آلودگی آب و هوا ، ازدحام ترافیک ، در دسترس بودن انرژی و آمادگی اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

شهرها می توانند از چهار اهرم عمل برای بازیابی خود استفاده کنند ، از جمله برنامه ریزی های شهری هوشمندانه و بلند مدت ، مشارکت های عمومی و خصوصی ، مشوق های سیاست برای جذب سرمایه گذاری خصوصی و ابزارهای مالی سبز. موضوعات بعدی نقشی کاتالیزوری خواهند داشت و می توان اوراق قرضه شهرداری را به عنوان اوراق قرضه سبز منتشر و با تعهدات زیست محیطی به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد و منجر به ایجاد شرایط مالی بهتر می شود. پیش از این ، محصولات جدید اوراق قرضه با تمرکز بر انعطاف پذیری ، ثبات و انتقال آب و هوا توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده بود.

همچنین راه حل های دیجیتالی ویژه ای مانند سیستم های پرداخت الکترونیکی دولت وجود دارد که به شهرداری ها امکان می دهد خدمات سریع و کارآمد به شهروندان خود ارائه دهند. روی هم رفته ، این ابزارها شهرها را قادر می سازد تحرک سریعتر و ایمن تری را برای ساکنان خود فراهم آورند و محیط های شهری پایدار و قابل زندگی را ایجاد کنند. IFC به شهرها کمک می کند تا مداخلات سبز ایجاد کنند ، ذینفعان را گرد هم بیاورد و فضایی را برای جمع آوری کمک مالی خصوصی فراهم کند.

بازسازی زیرساخت های انعطاف پذیر شهری در صورت بروز بیماری همه گیر Covid-19 یک چالش اساسی است. با اولویت بندی پایداری محیط زیست ، شهرهای سراسر جهان می توانند اطمینان حاصل کنند که نسل های آینده از مزایای تجدید سبز برخوردار می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا