اقتصادی

راهی جز اداره دولت به شکل هوشمند وجود ندارد

دیباروز/ مرکز رئیس سازمان مدیریت اشتغال کشور گفت: راهی جز اداره هوشمندانه دولت نیست.

دکتر میثم لطیفی در جلسه مشترک شورای توسعه اداری و تشکیلاتی استانداری مرکزی در 29 خردادماه با اشاره به اینکه یک سال از عمر دولت سیزدهم می گذرد، گفت: قرار بود شاهد دولت جدیدی باشیم. . جرقه می زند و اگر قدردان این اعتماد مردم باشیم، توشه ای را برای آخرت ذخیره می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر قیام برای خدا بود شاهد برکت بودیم، به سالروز شهادت دکتر جمران اشاره کرد و گفت: با بررسی زندگی این شهید می بینیم که از ابتدا پیگیر زندگی این شهید بود. درک درد، درخواست حقوق و منبع تغییر.” موضوع در لبنان جدی شده است و ما مدیون این شهید هستیم و امیدواریم که اخلاص این شهید در ما باشد.

لطیفی گفت: دولت سازی امری بسیار پیچیده است و همه ارکان دولت باید جهاد اداری را بدانند و یکی از ویژگی های جهاد سخت کوشی مقابله با تنبلی، زنجیر زنی و پشت میز نشینی است.

وی افزود: اگر در زندگی ساده باشیم و جهاد و ملاحظات ملی بر شخصی غالب شود قطعا اتفاق مثبتی رخ می دهد وگرنه این وضعیتی که در خور جامعه اسلامی نیست ادامه خواهد داشت. در عرصه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… با آنچه شهدا از ما خواسته اند فاصله داریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت ایران اسلامی باید تدوین و با استفاده از تجربیات موفق باشد، افزود: این دولت دارای سه رکن عدالت، بهره وری و رضایت مردم است و باید توسط مردم تامین شود و ما مسئول باید زمینه را فراهم کنیم. برای آن.” اگر عدالت حاکم شود قطعا رشد فردی، اجتماعی، دینی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود و در این دولت اولویت مردم خواهد بود.

لطیفی با تاکید بر اینکه در این دوره از فعالیت دولت و سازمان اداری و استخدامی، هوشمندی دولت دیده می شود، افزود: راهی جز مدیریت هوشمندانه دولت وجود ندارد اما امروز دولت به صورت شهودی مدیریت می شود.

وی بیان کرد: همچنان از اطلاعات نرم کارکنان دولت و نیروی انسانی اعم از میزان انگیزه کارکنان، فرهنگ سازمانی و… کمبود داریم و باید به سمت کسب این اطلاعات حرکت کنیم.

لطیفی راه حل تهیه و تدوین این اطلاعات را انتقال به سامانه های جدید به عنوان سامانه یکپارچه عنوان کرد و گفت: ورود اطلاعات از شهرستان ها به فرمانداری آغاز می شود و در صورت دقیق تر بودن اطلاعات، بودجه ها انجام می شود. با دقت بیشتری ساخته و توزیع شده است. کشور با دقت بیشتری برآورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت باید به اندازه یک نماد بر روی تلفن همراه مردم باشد و از طریق آن بتوانند هر گونه خدماتی را دریافت کنند، گفت: در حال حاضر 6 هزار و 300 سرویس توسط دولت ارائه می شود که دریافت بخشی از خدمات باید به صورت باشد. حضور داشته باشید، اما وجود برخی از خدمات در دفاتر الزامی نیست. برخی بانک ها در روش های نوین بانکی و در راستای ارائه خدمات حضوری تعداد شعب خود را در استان ها و شهرستان ها کاهش داده اند.

رئیس ستاد اجرایی کشور تصریح کرد: سازمان باید بر اساس سند برنامه ریزی نیروی انسانی مجوزها را در دستگاه اجرایی تنظیم کند و تلاش می کنیم روی این چیدمان کار کنیم و باید مراقب عواقب تصمیمات باشیم.

وی گفت: دستگاه های اجرایی موظفند فهرست پرکاربردترین خدمات را تا پایان خردادماه جاری اعلام کنند تا بررسی لازم انجام شود و سپس وارد فضای اطلاعاتی شود، فضای مجازی به صورت یکپارچه در اختیار مردم قرار می گیرد. پنجره

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کمیته های بهره وری در دستگاه های اجرایی موظفند کاهش بهره وری استانداری ها را اعلام کنند. 3.5 درصد رشد در بهره وری انتظار می رود. متأسفانه میانگین بهره وری در 10 سال گذشته منفی یک تخمین زده شد و کاری که یک نفر در 30 سال پیش انجام می داد امروز توسط دو نفر در ادارات انجام می شود، این شاخص ها خطرناک هستند و باید اصلاح شوند.

و در خصوص پروانه کار گفت: طبق سند باید جابجا شویم، هرچند گاهی بر اساس نیاز دستگاه ها مجوز صادر می شود، اما در وسط این مجوز استفاده می شود. از لحاظ شکلی قصد داریم از این مجوزها در استان ها و شهرستان ها استفاده کنیم که در صورت نیاز به مجوز در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.

لطیفی افزود: در بحث جذب ایثارگران نیز سال گذشته وضعیت بیش از 80 هزار ایثارگر در دولت تغییر کرد، در حالی که سال گذشته کل اشتغال در دولت کمتر از 60 هزار نفر بود، البته برخی از دستگاه ها محدودیت های بودجه ای یا پستی دارند. سعی کنید در فرآیند استخدام، تخصص سخت افزاری را دست کم نگیرید، زیرا بهره وری بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه الگوی مدیریت محلی در حال حاضر مبهم است، افزود: آیا لازم است هر دستگاهی در مرکز، مدیریت دولتی در استان ها و شهرستان ها داشته باشد؟ این موضوع نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و در واقع این سفرها با هدف بهبود ساختار اداری است.

رئیس سازمان استخدامی اداری کشور خواستار توجه به ارتباط با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان شد و گفت: جوانان انقلابی و خلاقی در کشور وجود دارند که در شرکت های دانش بنیان اقدامات ارزنده ای انجام می دهند. باید در مدیریت به جوانان توجه کرد و به جوانان حوزه داد. جوانان انقلابی، متعهد و متخصص زیادی در کشور هستند که باید از این توانایی استفاده کنند و در واقع ایجاد امید در جوانان به معنای فضا دادن به آنهاست و حضور در جمع خانواده شهدا باید به صورت یک برنامه هفتگی و یقیناً همینطور است و تنظیم رفتار به دنبال خواهد داشت.فردی و اجتماعی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا