اقتصادی

راه‌اندازی آزمایشگاه اینترنت اشیاء در ناحیه نوآوری IOT

معاون رئیس مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه اندازی آزمایشگاه اینترنت اشیا با کمک معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اولین شرکت اینترنت اشیا در منطقه خبر داد. پارک علم و فناوری تهران گفت: کار در اینترنت اشیا در حال از بین رفتن است.

مهندس میثم یوسفی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه نمونه موفقیت آمیز رابطه صنعت (همراه اول) ، دانشگاه و دولت (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) است ، گفت: “بنابراین ما در پارک علم و فناوری گرد هم آمدیم تا به نگرانی های فنی دیگران بپردازیم اصلاحاتی که در تجارت اینترنت اشیا works کار می کند.

با اشاره به اینکه کلمه صحیح اینترنت اشیا اینترنت اشیا است ، افزود: این به معنای اتصال همه چیز به اینترنت از جمله مردم ، حیوانات ، اشیا، ، گلها ، گیاهان و … است که با هدف دستیابی به بهره وری بیشتر

از طریق این ارتباط و کنترل از راه دور ، می توان داده ها را جمع آوری و به دانش و اطلاعات تبدیل کرد: “یکی از کاربردهای اینترنت اشیا استفاده از آن در خانه های هوشمند است. خانه را کنترل کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید دستگاهی را اداره کنید” معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران. قبل از بازگشت به خانه خنک شوید تا در بدو ورود دمای متعادل تری داشته باشید که بسیار بهتر از این است که اگر چیلر را در لحظه ورود با سرعت بالا کار کنید زیرا بسیاری از انرژی هدر می رود

آل یوسیفی با اشاره به استفاده از اینترنت اشیا in در این زمینه افزود: “همچنین با کمک این فناوری و سنسورهای نصب شده می توان نقص خودرو را قبل از حاد شدن مشکل تشخیص داد. در کشاورزی می توان از سنسور استفاده کرد.” حمل و نقل رطوبت ، مواد مغذی و مواد معدنی خاک را اندازه گیری کنید.

وی با بیان اینکه پرداخت و استفاده از فناوری اینترنت در ایران نسبت به دنیا با تأخیر آغاز شد ، ادامه داد: “اما در زمینه اینترنت اشیا و همزمان با معرفی آن در دنیا تأخیر زیادی نداریم. انجمن ها و م institutionsسساتی در جهان تشکیل شده اند و در ایران با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فعالیت هایی را در این زمینه همراه با فرهنگ سازی آغاز کرده ایم.

معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: “پیشرفت در زمینه اینترنت چیزها در ایران در کاربردهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال ، ما در خانه های هوشمند بسیار خوب عمل کرده ایم و شرکتهای فعال و مناطقی که در مورد آنها حرفی برای گفتن دارند. “آنها می توانند رقابت کنند. با مدلهای جهانی ، اما در زمینه انرژی هوشمند عملکرد خوبی نداشته ایم.

مهندس یوسفی اظهار داشت: در دانشگاه تهران که یک دانشگاه جامع در همه زمینه ها است ، کار در دانشکده فنی و مهندسی به ویژه در زمینه اینترنت اشیا was انجام شد.

وی از عرصه اینترنت اشیا به عنوان یکی از دستاوردهای دانشگاه تهران در زمینه اینترنت اشیا referred یاد کرد و افزود: “منطقه نوآوری یک منطقه جغرافیایی در ضلع شمالی جهان است. پس از بررسی ، به نتیجه گیری اینکه ما باید یک رویکرد منطقه ای برای توسعه فناوری اینترنت اشیا داشته باشیم. “از یکی از این مناطق به نظر می رسد فناوری و فناوری در مناطق دیگر (تهران و کشور) گسترش یافته است.

نایب رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه فناوری IoT به یک باره در کشور قابل اجرا نیست ، افزود: “بنابراین ، ما در تلاش هستیم تا منطقه نوآوری را در دانشگاه تهران تجهیز و پیاده سازی کنیم. یک خلبان برای یک محیط فنی ایمن. “ظهور کرد ، و سپس در مقیاس بزرگتر گسترش یافت.

مهندس یوسفی گفت: “در عرصه اینترنت اشیا، ، که به معنای واقعی کلمه به معنای حوزه اینترنت اشیا است ، این فناوری در حال شکل گیری است. امروزه امکانات و امکانات ارتباطی برای آن فراهم شده است و ما حتی رویدادهای تدریجی را نیز ترتیب می دهیم. از طرف دیگر ، در این زمینه استعدادهایی از دانشگاه تهران وجود دارد که در زمینه اینترنت اشیا فعالیت می کند و حدود 30 تا 40 شرکت به طور مستقیم یا مستقیم با هم ارتباط دارند. موجوداتی به اینترنت اشیا connected متصل هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا