اقتصادی

رونمایی از اینترنت کودک و نوجوان به زودی/ اتصال مدارس به فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات

افشای اینترنت کودکان و نوجوانان به زودی / پیوند مدارس با فیبرهای نوری و شبکه ملی اطلاعات
تصویر تزئین شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام خبر رونمایی از اینترنت برای کودکان و نوجوانان به زودی و در دسترس قرار دادن آن در اختیار مردم، گفت: ابزاری را برای ارائه آن در اختیار خانواده ها قرار داده ایم. ما اینترنت امن، مفید و سالم را برای گروه های سنی مختلف تعریف می کنیم.

به گزارش دیباروز، عیسی زریبور در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با بیان اینکه آموزش و پرورش در رأس وزارتخانه های مهم کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش در رأس وزارتخانه های مهم کشور قرار دارد. مسئولیت شما مدیران است، تحصیلات بسیار سنگین است، مخصوصاً در شرایط کنونی کشور امیدوارم بتوانید نسل جدیدی با انگیزه، با اعتماد به نفس، خلاق و پرتلاش تربیت کنید.
وی افزود: در شرایطی هستیم که دشمنان این مرزها «امید» را نشانه رفته و تلاش می کنند نسل آینده را از نظام، دستاوردها و انقلاب ناامید کنند.
وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که میل به هجرت به سنین پایین رسیده و به لیسانس رسیده است و زمزمه هایی در این باره گاهی در مدارس متوسطه به گوش می رسد، از این رو گفت: یعنی دشمن فعال است و در چنین حالتی. آموزش نسل بعدی خوش بین بودن، متعهد بودن و با انگیزه بودن بسیار دشوار است. من مطمئنم شما برای گام دوم انقلاب چنین سربازانی را تربیت می کنید.
زریبور افزود: ICT زندگی انسان را زیر و رو کرده است. امروزه در حوزه شبکه های اجتماعی می توانید با یک ابزار، یکی از تغییرات جدید، با صدها و هزاران نفر ارتباط برقرار کنید. اکنون رسولان ارتباط بین مردم را بسیار آسان کردند.
او گفت جایی است که خوشحالم نسلی که شما پرورش داده اید توانسته است ما را در بسیاری از زمینه های رشد و نوآوری خودکفا کند. یکی دو سکوی مسافربری تمام دنیا را گرفته است اما ما در کشورمان به آنها نیاز نداریم. یا در کار خرید و فروش سه چهار پلتفرم دنیا را اشغال کرده بود اما خودمان چنین پلتفرم هایی را طراحی کردیم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر این اتفاق بزرگ در تعامل دو وزارتخانه به وجود نمی آمد و شبکه «شاد» آموزش و پرورش فراهم نمی شد، نظام آموزشی ما دچار مشکلات جدی می شد. وزارت ارتباطات در کنار آموزش و پرورش ایستاد و بدهی های خود را پرداخت کرد. با وجود انتقاد شدید من از شاد، بهترین کار زمان خود بود و توانستیم عدالت آموزشی را برقرار کنیم.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل هستند، گفت: در هفته دولت سال آینده اتصال تمام روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت را جشن خواهیم گرفت. در بحث بسترها و بسترهای آموزشی، ما آمادگی داریم تا با کمک دوستان خود در آموزش، از توان فناوری اطلاعات و ارتباطات حداکثر استفاده را ببریم تا آموزش را از منظر عدالت آموزشی توسعه دهیم.
زریبور ادامه داد: پروژه بزرگ فیبر نوری برای منازل و مشاغل در دست داریم و معتقدیم درمان مشکل اینترنت کشور فیبرهای نوری است که سرعت نامحدودی دارند. با کمک دوستان خود در وزارت آموزش و پرورش قصد داریم مدارس را از طریق فیبرهای نوری به هم متصل کنیم.
وی ادامه داد: البته در چارچوب برنامه ششم توسعه پیوند مدارس به شبکه ملی اطلاعات را ادامه دادیم و نزدیک به 80 هزار مدرسه به این شبکه متصل هستند که ادامه می دهیم و همچنین ارتباط بصری. اساسی
وزیر ارتباطات گفت: این فناوری در کنار همه مزایایی که دارد ممکن است برای بشریت به ویژه نسل جوان چالش هایی ایجاد کند. ما برای مدتی هم از سیاست گذاری و هم از اجرا غافل شدیم. در دنیا قوانینی برای استفاده کودکان از این فضا وضع شده و به آن پایبند هستند اما اینجا یک نقطه آسیب در این نسل است. تقاضای توجه جدی به این نکته را دارم.
وی ادامه داد: روند فناوری به سمتی است که کودکان در معرض محتوای نامناسب قرار می گیرند و باید خویشتن داری و مهارت های لازم به کودکان آموزش داده شود. ما باید ابزارها را فراهم کنیم، هیچ کجا خانواده ها و کودکان در فضای مجازی بی پناه نمی مانند.
زریبور در خاتمه گفت: یکی از کارهای خوب در این زمینه ابزار اینترنتی کودکان و نوجوانان است. ما ابزاری برای تأمین خانواده ها ساختیم. ما اینترنت امن، مفید و سالم را برای گروه های سنی مختلف تعریف می کنیم. ابزاری که ما آماده کردیم به خانواده این امکان را می دهد که یک لیست سفید برای استفاده فرزندان خود تنظیم کنند. این قابلیت را به صورت سیستماتیک معرفی می کنیم تا در صورت تمایل خانواده ها بتوانند از آن استفاده کنند که به زودی آشکار و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا