اقتصادی

شبکه ملی اطلاعات؛ یک گام دیگر رو به جلو

با اتصال 1034 روستا به شبکه های 3G و 4G ، گامی دیگر در جهت پیشبرد شبکه ملی اطلاعات برداشته می شود و به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تا پایان امسال کلیه روستاهای با بیش از 20 خانواده به شبکه ملی و پوشش 3G وصل خواهند شد. 4 آن را وصل کنید.

به گزارش دیباروز ، Etisalat امروز محدود به تلفن و اینترنت نیست بلکه بیشتر مربوط به فناوری هایی مانند نسل پنجم اینترنت است که صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دگرگون خواهد کرد. حضور شهرها و روستاها در اینترنت یکی از شاخص های دسترسی عمومی است و به همین دلیل در سالهای اخیر ارتباط مناطق مختلف روستایی و شهری با نسل سوم و چهارم اینترنت در نظر گرفته شده است.

محمدجواد آذری الجهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – اواخر ماه مه امسال اتصال بیش از 1500 روستا و نسل سوم و چهارم و شبکه اطلاعات ملی را در مورد دسترسی جمعیت روستایی به اینترنت تحت پوشش قرار داد و گفت: این تقسیم دیجیتال منجر به بی عدالتی می شود: “در حال حاضر 83٪ از روستاهای کشور به پهنای باند دسترسی دارند که این در ابتدای وزارت 33 مورد است.” در دولت قبل 15٪ بود. طبق برنامه ششم توسعه ، ما از نظر شاخص های ارتباطی موظف هستیم 90 درصد روستاها را تأمین کنیم.

درباره الجهرمی نیز چالش ها در پوشش ارتباطات وی گفت: در زمان تعطیلی مدارس و ارائه آموزش مجازی ، 100 درصد شهرهای کشور و 89 درصد روستاها از نظر جمعیتی از نسل چهارم تحت پوشش بودند. البته در برنامه ششم توسعه اعلام شده است که 90٪ از روستاهای دارای بیش از 20 خانواده پوشش اینترنتی را تأمین می کنند ، اما برنامه ها فراتر از آن فراتر رفت. ما قصد داریم تا پایان سال همه این روستاها را به شبکه ملی اطلاعات ملی وصل کنیم.

در همین راستا ، مراسم “افشای دسترسی بیش از 1000 روستا به شبکه ملی اطلاعات” امروز شنبه 15 ژوئن 2016 برگزار می شود. در این مراسم در مجموع 1034 روستا با سرمایه 304 میلیارد و 150 میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات وصل می شود و استان های کردستان ، سیستان ، بلوچستان و خراسان رضوی بیشترین دسترسی را به شبکه ارتباطی بین استان های کشور دارند. علاوه بر این روستاها ، تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه ایرانسل به 17 هزار و 644 روستا رسیده است.

طبق برنامه ریزی ها ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تا پایان سال جاری ، مطابق با شعار “دسترسی عمومی” ، کلیه روستاها را با بیش از 20 خانواده به شبکه ارتباطات باند پهن کشور متصل خواهد کرد. همانطور که سید جمال هادیان ، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – در پستی در توییتر خود نوشت: 1034 روستا به شبکه های 3G و 4G متصل شده اند و اگر این کار را ادامه دهیم ، تا پایان سال همه روستاهای با بیش از 20 خانواده به شبکه های پایدار تبدیل می شوند. و امن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از شبکه ملی اطلاعات در مورد پیوند دهی به روستاها خبر داد: 1034 روستای دیگر تا شنبه به شبکه ملی اطلاعات از طریق ایرانسل متصل خواهند شد. این بار استان های کردستان ، خراسان رضوی ، فارس و هرمزگان بیشترین سهم را دارند. همه ما تلاش می کنیم تا با شروع مجدد سال تحصیلی ، به عدالت آموزشی مجازی برای دانش آموزان در حد امکان برسیم.

شرکت مخابرات ایران موبایل همچنین از ابتدای سال 2009 و با احداث 279 سایت جدید ، 655 روستا از طریق خدمات جدید ارتباطات سیار تحت پوشش قرار گرفته اند و 381 سایت در 1407 روستا در این دوره به 3 یا 4 نسل فناوری ارتقا یافته است. بنابراین در سال گذشته ، 1.587 روستا با جمعیت حدود 1.3 میلیون نفر از خدمات اینترنت پرسرعت موبایل بهره مند شدند. اپراتور اول تاکنون توانسته نسل دوم را در 4142 روستا ، نسل سوم در 5707 روستا و نسل دوم را در 44968 روستای کشور تاکنون پوشش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا