علمی و پزشکی

رییسی مطرح کرد؛ سفر و دید و بازدید‌ها عامل چرخش کرونای انگلیسی در کشور

به گزارش شفاف ، علی رضا رئیسی سخنگوی فرماندهی ملی کرونا در آخرین جلسه هیئت مدیره معاون بهداشت وزارت بهداشت در سال 1399 گفت: با توجه ویژه به این موضوع ، برای حفظ جان آنها و خانواده هایشان به ویژه کودکان و افراد مسن باید از مهمانی و ملاقات جداگانه در نوروز خودداری کنند.

وی استفاده از فضای مجازی را بهترین جایگزین برای بازدیدها عنوان کرد و گفت: با نظارت بر این موضوع ، می توانیم عزیزانمان را در حوادث و تعطیلات سالهای آینده در کنار خود داشته باشیم.

رئیسی با اشاره به خریدهای نوروزی در روزهای پایانی سال افزود: با توجه به تقویت زیرساخت های کشور طی یک سال گذشته ، بهترین راه برای خرید مراجعه به فروشگاه های آنلاین است و این اقدام باعث کاهش چشمگیر بازدید و شیوع ویروس کرونا. “

وی این سفر را یکی از عوامل مهم در انتقال و شیوع کرونا توصیف کرد و افزود: شهروندان نباید انشاالله با گسترش واکسیناسیون و کاهش شیوع بیماری در ماه های آینده به نوروز سفر کنند. ، زمین مناسب برای سفرها فراهم خواهد شد.

رئیسی با اشاره به فعالیت های بهداشتی سراسری در سال 1399 گفت: “همكاران من با تمام توان در طول سال همه گیری 19 كووید ، از مراكز بهداشتی درمانی در شهرها گرفته تا دورترین مراكز بهداشتی خدمت كردند و جای كاركنان بهداشت و درمان وجود دارد.” ما از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و پزشکان قدردانی می کنیم. ماماها ، کارشناسان بهداشت شغلی و محیطی ، دندانپزشکان ، کارشناسان کنترل بیماری و سایر افراد در این زمینه.

معاون وزیر بهداشت در پایان با اشاره به آمادگی کامل مراکز بهداشتی در ایام نوروز 1400 ، افزود: علاوه بر تشدید بازرسی های بهداشت محیط در این ایام ، سایر مراکز بهداشتی نیز آماده خدمات رسانی به مردم شریف ایران خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا