عمومی

جزئیات نحوه واکسیناسیون کرونای سالمندان

طبق پایگاه داده دیباروز ،

دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به آغاز واکسیناسیون برای افراد بالای 80 سال اضافه کرد: 19000 مرکز بهداشتی و 9000 مرکز بهداشتی در مناطق شهری و روستایی آماده تزریق واکسن برای گروه های دارای اولویت هستند اما در حال حاضر چهره به چهره وجود ندارد . مشاوره لازم است

معاون وزیر بهداشت گفت: ارائه دهندگان خدمات بهداشتی با افراد مسن بالای 80 سال در تماس هستند و پس از ثبت نام ، برای تزریق احضار می شوند.

آقای رئیسی گفت: “75 میلیون شخصیت ملی در سیستم ما وجود دارد ، ما برای افراد بالای 80 سال پیام کوتاه ارسال می کنیم و سپس افراد بالای 75 سال را فقط از طریق پیامک دعوت می کنیم.”

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: کسانی که نماد ملی آنها در سیستم ما نیست ، کد ملی آنها را از سازمان ثبت احوال اخذ و از آنها دعوت خواهیم کرد ، بنابراین نیازی به مراجعه به جایی ندارند.

دکتر رئیسی افزود: از هفته آینده پیامک برای افراد بالای 75 سال ارسال می شود و زمان ارسال پیامک یک هفته است و اگر در این هفته پیامکی وجود ندارد ، فقط سلام را وارد کنید. هفته آینده کد ملی خود را وارد کنید و وارد سیستم شوید.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: “یک پیام کوتاه به یکباره به همه ارسال نمی شود ، در طول هفته شهروندان براساس کد پیام دریافت می کنند و به صورت برنامه ریزی شده با آنها تماس می گیرند.”

سخنگوی ستاد ملی کرونا: “اگر با افراد تماس گرفته نشود ، این افراد می توانند از پایان هفته آینده به سایت مراجعه کنند و فقط کد ملی خود را ثبت کنند و دوباره با آنها تماس گرفته می شود.”

وی در مورد ویدئویی که درباره صف چین برای دریافت واکسن در بیمارستان تهران منتشر شده است ، گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر رئیسی افزود: “برخی از سفارتخانه ها ممکن است برای واکسیناسیون شهروندان خود با مراکز درمانی هماهنگ شوند که این هیچ ارتباطی با برنامه واکسیناسیون شبکه بهداشت ایالت ندارد.”

دکمه بازگشت به بالا