عمومی

چالش واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر قبل از پایان سال

دکتر علی رضا رئیسی در برنامه اصلی امشب دیباروز با اشاره به تصویب سند کلی واکسیناسیون کرونا در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با هدف تعیین اولویت ها و تعیین زمان واکسیناسیون برای افراد اظهار داشت: بسته به سن ، جنسیت و بیماری های زمینه ای ، مشاغل در چهار مرحله در اولویت قرار دارند.

سخنگوی فرماندهی ملی کرونا با اشاره به دو هدف اصلی واکسیناسیون ، یعنی جلوگیری از مرگ بیماران و شکستن زنجیره بیماری ، افزود: بیش از 50 درصد قربانیان جنگ شیمیایی و سایر گروه های خاص که تعداد کل آنها حدود 600000 نفر است ، واکسینه می شوند و تعداد کل آنها به 1.3 می رسد. میلیون.

وی گفت: هدف از واکسیناسیون در مرحله اول جلوگیری از مرگ بیماران است اما در مراحل 3 و 4 هدف این است که زنجیره بیماری کرون شکسته شود.

رئیسی افزود: “مقدمات تزریق واکسن در 300 بیمارستان و 4000 مرکز بهداشت فراهم شده است و تزریقات توسط مربیان و تحت نظر پزشک انجام می شود.”

سخنگوی ستاد ملی گفت برای مقابله با کرونا ، تمام تلاش ما انجام واکسیناسیون مرحله اول قبل از پایان سال است ، با اشاره به برنامه واکسیناسیون برنامه ریزی شده.

وی با اشاره به موفقیت در مرحله اولیه آزمایش واکسن ایرانی گفت: واکسن ایرانی هنوز هیچ عارضه خاصی ندارد ، بنابراین وی مجوز تزریق هفت بعدی را گرفته است که فردا انجام می شود.

رئیسی گفت: “خبر خوب دیگر این است که موسسه الرضی بزودی مرحله واکسیناسیون انسان را آغاز می کند.”

سخنگوی فرماندهی ملی تاج کرونا با اشاره به روند نزولی این بیماری در کشور گفت: روند بیماری در کشور این است که حدود 80٪ بستری شدن در بیمارستان و 70٪ مرگ و میر کاهش یافته است ، اما من اکیداً توصیه می کنم شهروندان به پروتکل ها پایبند باشند. زیرا وقتی پروتکل ها نرمال و نادیده گرفته شوند ، بار بیماری افزایش می یابد.

دکتر رئیسی تأکید کرد: اگر موج بعدی بیماری را متوجه نشویم ، در صورت بروز ، عواقب آن بسیار سنگین تر خواهد شد و علت آن جهش های ویروسی است و ویروس ضعیف تر نیست ، اما به دلیل جهش ها قویتر شده است.

وی همچنین افزودن آبی به مناطق را توضیح داد: رنگ آبی ، بسته به تعداد بیماران و روند بیماری ، نشانگر خطرات کمتری در مناطق است ، زیرا همه مشاغل در آن مناطق می توانند طبق پروتکل ها و محدودیت های خاص کار کنند.

سخنگوی فرماندهی ملی کرونا گفت: محدودیت های ما هوشمند است و به محض تغییر شرایط و رنگ مناطق ، محدودیت ها به ناچار برمی گردند.

رئیسی گفت: “اگر تهران زرد بماند یا آبی و سفید شود ، می توان با رعایت پروتکل ها و محدودیت های مشخص شده یک رویداد فرهنگی و هنری را برگزار کرد.”

وی گفت ، در شهرهای آبی مدارسی با كمتر از 50 نفر می توانند كار كنند ، اما در كلاس های اول و دوم دبستان حداكثر 10 دانش آموز می توانند در آن تحصیل كنند.

سخنگوی کرونا ملی گفت: “تاکنون تنها یک مورد ویروس کرونا ویروس انگلیس براساس شواهد آزمایشگاهی قطعی شناسایی شده است.

وی گفت: “من معتقدم كه پیشگیری از قله بعدی بیماری یك دستاورد است و هنر ما باید جلوگیری از اوج بعدی بیماری باشد و این تنها با دو شرط قابل انجام است: اول رعایت صحیح و دقیق همه پروتكل ها و دیگری پیشگیری از آن.” برنامه ریزی مناسب در زمینه پیشگیری و در حوزه بهداشت.

وی همچنین گفت: طرح شهید سلیمانی بر اساس سه هدف اصلی ، شناسایی ، شناسایی سریع و م ofثر بیماران ، قرنطینه شدن بیماران و شناسایی و معاینه اطرافیان ، بسیار موفق ، ارزشمند و صحیح بود.

دکمه بازگشت به بالا