عمومی

رییس جمهور سیاست دولت برای کاهش رنج مردم از گرانی‌ها را تبیین کرد

رئیس جمهور 40 درصد تورم در چهار سال را عامل اصلی تورم دانست و با اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم و تورم گفت: در ماه های آینده این تورم بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايرنا نوشت: آيت الله «سيد ابراهيم رئيسي» در حاشيه اجلاس هنرمندان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در خصوص علت تورم با بيان اينكه چهار سال است. تورم از 40 درصد گذشت و رشد اقتصادی نزدیک به صفر است و دلیل تورم را عنوان کرد: نرخ تورم مهار شده و در ماه های آینده کاهش و کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس حق بهره برداری از تورم ساختاری موجود را برای منافع شخصی یا جمعی ندارد، افزود: دولت در راستای اصلاح سیاست های پولی و مبارزه با تورم تلاش می کند.

رئیس جمهور دستور مهار اسب سرکش را اصلی ترین برنامه معیشتی دولت در 8 ماه گذشته خواند و ادامه داد: چهار سال تورم بالای 40 درصد و رشد اقتصادی منفی یا نزدیک به صفر به شدت به قدرت خرید مردم آسیب وارد کرده است. به خصوص فقرا.” بنابراین فوری ترین دستور کار دولت جلوگیری از سیل تورم و تلاش برای ارتقای قدرت خرید خانوارها بود.

آیت‌الله رئیسی افزود: اتخاذ تصمیم‌های مهم پولی و مالی در این مدت منجر به افزایش نرخ تورم دوازده ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۳۰۰ به ۴۶ درصد در اسفند ۱۳۰۰ شد؛ یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش یافت. .

وی گفت: اقدامات دولت به معنای عدم افزایش قیمت کالاها و خدمات در این مدت نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هنوز سیل تورم و ویرانی های آن به طور کامل متوقف نشده است، افزود: ما در دولت سیزدهم نشان دادیم که می توانیم نرخ تورم را کاهش دهیم و انشالله در ماه های آینده کمتر و کمتر تا اقتصاد ملی کاهش پیدا کند. می تواند به تدریج آرام شود.» زباله های متورم کمر را قوس می دهد.

و آیت الله رئیسی ادامه داد: البته علاوه بر تورم به عنوان عامل ساختاری تورم، سوء استفاده هایی نیز وجود دارد که اساساً دستگاه های نظارتی دولت موظف به جلوگیری از این سوء استفاده ها هستند.

وی بر لزوم برخورد با متخلفان به عنوان برنامه جدی دولت تاکید کرد: باید مراقب باشیم که به بهانه این تورم ساختاری، قیمت های فراتر از واقعیت اقتصادی را به مردم تحمیل نکنیم تا منافع و نیات نامشروع شخصی یا جمعی را تامین کنیم. «در اینجا آنها مشتاقند که حقوق مردم را زیر پا نگذارند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش نهادهای نظارتی برای جلوگیری از گرانی ها، گفت: تاکنون اقدامات رگولاتوری در این زمینه مثمر ثمر بوده و در برخی موارد با این اقدامات توانسته باندهای تحت فشار مردم را شناسایی کند. اقدامات مخرب خود را در بازار خنثی کنند.» به آرامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: دولت اقدامات مؤثر را در هر دو بخش که تداوم اصلاح سیاست پولی و مبارزه با بی‌رویه‌فروشی است، با جدیت دنبال خواهد کرد تا بتوانیم به تدریج از فشار معیشت مردم عزیز بکاهیم. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا