علمی و پزشکی

سامه یح: مسئولان به تجربه کافی رسیده‌اند؛ درگیر ویروس جدید نشویم

یکی از اعضای کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت که دولت باید ترتیبات لازم را برای مسافران قرنطینه ای از هند ، انگلیس و آفریقای جنوبی فراهم کند تا تجربه شیوع کرونا انگلیس در کشور تکرار نشود.

همایون سمیح یه در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان هند ، در پاسخ به هشدارهای مربوط به ورود ویروس جهش یافته کرونا به هند گفت: “متأسفانه کشور دو تجربه بد را پشت سر گذاشت و سپس کرونا به کشور ما نفوذ کرد و ما امروز به اینجا رسیدیم. ما هم اکنون شاهد گسترش کرون انگلیس هستیم که از عراق وارد شده است. در آن زمان مرزها بسته نشده بودند و خوزستان به این ویروس مبتلا شده بود و امروز همه وضعیت کشور را می بینند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مسئولان تجربه کافی را کسب کرده اند تا این بار درگیر ویروس جدید نشوند. پیش بینی می شود کلیه ترتیبات از جمله تعطیلی مرزها و قرنطینه مسافران از هند باشد و لازم است که دارای گواهینامه PCR باشند. همچنین این افراد باید واکسینه شوند تا کشور به مشکل برنخورد.

یکی از اعضای کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت باید مسافران قرنطینه شده از انگلیس ، هند و آفریقای جنوبی ، یعنی کشورهای در معرض خطر جهش ویروس را قرنطینه کند ، بنابراین ما انگلیسی باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا