بین الملل

سخنگوی طالبان: امنیت دیپلمات‌ها در مزار شریف را تضمین می‌کنیم

سخنگوی طالبان روز دوشنبه گفت که نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در مزارشریف اطمینان دارند که با آنها برخورد نخواهیم کرد و امنیت آنها را تأمین خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان تأیید کرد که “نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در مزارشریف اطمینان دارند که ما با آنها کاری نخواهیم داشت و امنیت آنها را تضمین خواهیم کرد.” مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

سخنگوی طالبان در پاسخ به سer’sال خبرنگار اسپوتنیک در مورد امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در مزار شریف و اینکه طالبان مزار شریف را کنترل خواهند کرد یا خیر. “من در حال حاضر درمورد اینکه مزارشریف به طالبان تحویل داده می شود توضیحی نمی دهم. اما در مورد امنیت سفارتخانه ها ، کنسولگری ها و دیپلمات های خارجی ، باید بگویم که آنها امن خواهند بود ، ما کاری نخواهیم داشت با آنها رفتار کنید و ما امنیت آنها را تضمین خواهیم کرد. ” مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد. “

وی افزود: “ما با کشورهایی که در مزارشریف سفارت و کنسولگری دارند در تماس هستیم و به یکدیگر اعتماد داریم و مشکلی پیش نخواهد آمد.”

پیش از این ، استانیسلاو زاس ، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفته بود که اوضاع در مناطق شمالی افغانستان رو به زوال است و سازمان را بسیار نگران می کند.

ذبیح الله مجاهد افزود که “طالبان آماده است تا پیشنهادی را برای انجام گفتگوهای داخل افغانستان در مسکو بررسی کند.”

وی گفت: “پیشنهاد رسمی هنوز دریافت نشده است. اگر پیشنهاد رسمی دریافت کنیم ، آن را بررسی خواهیم کرد.”

اوایل روز دوشنبه ، ضمیر کابلوف ، نماینده رئیس جمهور روسیه در افغانستان ، گفت مسکو آماده است تا زمینه مذاکرات بین کابل و طالبان را فراهم کند ، به شرط جدی بودن دو طرف.

وی تأکید کرد که نه تنها برای دیدار در هر کجا بلکه برای انجام مذاکرات جدی نیز آماده است.

حمدالله محبی ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان ، گفت که کابل امیدوار است که طالبان به میز مذاکره بازگردند.

به گفته وی ، اگر طالبان “حداقل اندکی منطق” داشتند ، آتش بس باید برای آنها در اولویت باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا