بین الملل

طالبان: کابینه به طور کامل به زودی معرفی می‌شود/ حضور زنان سخت است

سخنگوی طالبان روز شنبه گفت که این جنبش در روزهای آینده کل دولت را معرفی خواهد کرد. او گفت: “پیش بینی اینکه زنان بخشی از دولت باشند ، سخت است.”

رویترز به نقل از ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که طالبان 33 والی و فرمانده پلیس از 34 ولایت افغانستان را تعیین کرده اند و فرودگاه کابل به زودی تحت کنترل کامل طالبان قرار می گیرد.

این سخنگو گفت: ما کادرهای امنیتی و فنی کافی برای ایجاد فرودگاه کابل داریم و راه حل هایی برای مشکلات ارزی و اقتصادی کشور ایجاد می کنیم.

وی از ایالات متحده ، بریتانیا و غرب خواست روابط دیپلماتیک خود را با افغانستان حفظ کنند.

یکی از اعضای رهبری مذاکره کننده طالبان همچنین گفت که تلاش می شود تا با همه سیاستمداران کشور یک سیستم فراگیر ایجاد شود.

به گزارش آریانانیوز ، شیر محمد استانکزی ، یکی از اعضای رهبری مذاکره کننده طالبان ، گفت: “در سیستم جدید ، همه افراد گنجانده خواهند شد و در این صورت ، مذاکرات با همه سیاستمداران کشور در حال انجام است.”

اما عطا محمد نور والی سابق بلخ به بی بی سی گفت که در حالی که بر حل مشکلات فعلی تأکید دارد ، وی گفت سیاستمداران کنونی در افغانستان ، از جمله حامد کرزی ، رئیس جمهور پیشین ، عبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی آشتی ملی و گلبدین حکمتیار ، رهبر حزب اسلامی ، نمی تواند به نمایندگی از مردم افغانستان با طالبان مذاکره کند.

وی همچنین سه شخصیت برجسته دولت قبل را به توطئه علیه مردم متهم کرد.

عطا محمد نور گفت: “اشرف غنی ، حامد کرزی و عبدالله عبدالله یا با توافق با طالبان تسلیم رژیم شده اند یا تسلیم شده اند. مذاکرات آنها به هیچ وجه قابل قبول نیست.”

از سوی دیگر ، حضرت عمر زخوال ، رهبر جنبش نجات در افغانستان می گوید که طالبان نمی توانند به تنهایی حکومت کنند. وی افزود: کمک های جهانی به افغانستان به شرط استقرار یک سیستم جامع ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا