اجتماعی

سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها از اول آنلاین

رئیس سازمان آموزش فوق العاده وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ارزیابی سلامت پیش دبستانی که سال گذشته و همزمان با ورود دانش آموزان جدید به دبستان انجام شد ، از اول اکتبر امسال به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس انجام می شود. توصیه می شود پروتکل های سالم را دنبال کنید.

آقای جواد حسینی در مصاحبه با دیباروز ، وی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان جدید در ابتدای مرحله ابتدایی یکی از دستاوردهای انقلاب است که از سال 1372 آغاز شده است ، افزود: میزان پوشش سال گذشته در سال 97.6 درصد و هدف ما امسال 99 درصد است. .

وی افزود: در دو یا سه سال گذشته می توان سلامت کودکان پیش دبستانی را سنجید و سال گذشته نیز حدود 50 درصد از کودکان پیش دبستانی در برنامه ارزیابی شرکت کردند.

رئیس سازمان آموزش فوق العاده گفت: “هدف ما امسال افزایش نرخ پوشش ارزیابی سلامت برای کودکان در سنین پیش دبستانی به 60 درصد است.” در این حالت ، ارزیابی خود از کلاس اول به مهد کودک منتقل می شود ، در این صورت ، می توانیم یک سال زودتر مداخلات تشخیصی و درمانی انجام دهیم.

حسینی ادامه داد: ارزیابی سلامت پیش دبستانی که سال گذشته و همزمان با ورود دانش آموزان جدید به مقطع ابتدایی انجام شد ، امسال به دلیل شرایط زمانی ، از اول اکتبر انجام می شود ، به طوری که در طول ارزیابی میزان تراکم جمعیت کمتر و منطقه است. برای پروتکل های بهداشتی مناسب تر است. “

وی با تأکید بر اینکه ارزیابی و معاینه سلامت بسیار مهم است و در بهبود وضعیت جسمی ، عملکرد تحصیلی و قرارگیری دانش آموزان با توجه به شرایط آنها در مدارس نقش ایفا می کند ، اظهار داشت: 60 هزار قانون کار در حال تغییر کار است و همزمان با شروع برنامه ارزیابی در نیمه دوم تیرماه ، 20 هزار سرباز نظرسنجی انجام می دهند. در 1200 پایگاه ، 300 پایگاه تلفن همراه به مناطق مختلف بدوئین سفر خواهند کرد.

در خاتمه ، رئیس سازمان آموزش فوق العاده وزارت آموزش و پرورش ضمن توصیه به خانواده ها برای اجرای برنامه ارزیابی سلامت برای فرزندان خود به موقع گفت: “ما سعی خواهیم کرد به زودی یک سیستم الکترونیکی صف را راه اندازی کنیم تا خانواده ها با مشکلات کمتری روبرو شوند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا