بین الملل

سوریه: موجودیت رژیم اشغالگر بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه است

وزیر دفاع سوریه موجودیت رژیم اشغالگر را بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه دانست و گفت که در جهان امروز شاهد افزایش درگیری‌ها هستیم که پایان دادن به آن، نیازمند تلاش‌های بیشتری و همکاری مؤثر است.

به گزارش دیباروز، «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه گفت که در جهان امروز شاهد افزایش درگیری‌ها و نبردها هستیم که حل آن و برقراری امنیت نیازمند تلاش های بیشتری و همکاری مؤثر است.

وی افزود: بسیاری از کشورها با شر استعمار غربی دست و پنجه نرم کردند، غرب برای تحقق هژمونی خود به دنبال ایجاد درگیری‌ها و حمایت از گروه های تروریستی و ویران کردن کشورهای عراق، لیبی، لبنان و سوریه است.

وی در ادامه سخنان خود در یازدهمین نشست امنیت بین الملل مسکو افزود: تشکیل این نشست در مسکو نشانگر تاکید رئیس جمهور روسیه بر تحکیم ستون های امنیت و ثبات و بازگرداندن روابط بین المللی است.

علی محمود عباس ادامه داد: امنیت در خاورمیانه و آفریقا از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد و این نشان دهنده اهمیت ونقش این منطقه در تحقق ثبات جهانی است.

به گزارش سانا، وی ادامه داد: اهمیت ژئوپلیتیک هر منطقه در جهان مهمترین عاملی است که طبیعت و شکل روابط فیمابین کشورها را تعیین می کند.

وزیر دفاع سوریه خاطر نشان کرد: پس از موفقیت ارتش سوریه با کمک دوستان در خنثی سازی تهاجم و از بین بردن بخش بزرگی از تروریست ها، کشورهای غربی به جنگ اقتصادی و اعمال محاصره علیه مردم سوریه متوسل شدند.

وزیر دفاع همچنین به تشریح تهدیدات و چالش ها پرداخت و گفت از میان آنها می توان به تجاوزات موجودیت صهیونیستی و حمایت آن از تروریسم و اشغال فلسطین توسط این موجودیت و رنج و درد مردم فلسطین ناشی از جنایت های اشغالگران اشاره کرد.

وی در پایان از روسیه و دیگر کشورهای سهیم در مقابله با تهدیدها و چالش‌های جهانی به ویژه سیاست هژمونی آمریکا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا