علمی و پزشکی

سیر صعودی ابتلا به آبله میمونی در جنوب شرق استرالیا

مقامات بهداشتی در ایالت ویکتوریا واقع در جنوب شرقی استرالیا اعلام کردند که تعداد موارد آبله میمون در این ایالت طی هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش دیباروز، ایالت ویکتوریا استرالیا در حال حاضر 59 مورد تایید شده ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است و گزارش ها حاکی از کشف 20 مورد جدید آبله میمون در این ایالت تنها طی هفته گذشته است.

دبورا فریدمن، معاون مدیر بهداشت ویکتوریا گفت: «تا زمانی که ذخایر واکسن آبله میمون تحویل داده شود، تعداد افراد مبتلا به سرعت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اکنون هستیم روزانه موارد کم آبله میمون را می بینیم در حالی که در گذشته یکی دو مورد از این بیماری را دیده بودیم هفته روند ابتلا به آبله میمون رو به افزایش بوده و فکر می کنم این افزایش ادامه داشته باشد.

به گفته وی، به نظر می رسد تمام موارد جدید این بیماری در اثر تماس نزدیک با افراد مبتلا باشد و همه موارد آبله میمون مربوط به مردانی نیست که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند.

مری آن توماس، وزیر بهداشت ویکتوریا نیز گفت که این ایالت در حال حاضر مقدار محدودی واکسن برای مبارزه با ویروس دارد.

وی همچنین اعلام کرد: انتظار داریم شهریور ماه آینده واکسن های بیشتری برای مقابله با این بیماری تهیه کنیم.

به گزارش ای بی سی نیوز، علائم آبله میمون شامل بثورات پوستی، تب، لرز، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی و خستگی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا