اقتصادی

شرایط وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی

دیباروز/ گلستان مدیرکل سهامداری مسکن گلستان از اعطای 200 میلیون تومان تسهیلات برای اصلاح و نوسازی مسکن روستایی خبر داد.

هر ساله به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره زلزله زدگان کلبه های مقاوم در استان گلستان به بهره برداری می رسد. در همین راستا امروز واحد 100 86 مسکن روستایی پیشرفته استان گلستان در منطقه مرکزی افتتاح و به بهره برداری رسید. به نحوی در روستای نودجا گرگان.

سید محمد حسینی، مدیرعامل شرکت مسکن گلستان روز پنجشنبه 17 آذرماه در حاشیه این مراسم گفت: میانگین نوسازی بافت های فرسوده در استان گلستان در وضعیت خوبی قرار دارد و سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است. گفتگو با خبرنگاران

وی با بیان اینکه تاکنون با همت مردم بیش از 86 هزار واحد مسکونی در استان گلستان و بیش از 10 هزار واحد مسکونی در شهر گرگان نوسازی شده و 200 میلیون تومان از سوی دولت تدارک دیده شده است، گفت: آب و برق ارزان با کارمزد در این طرح پنج درصد با بازپرداخت 20 ساله و تضمین سری به مردم عرضه می شود و دولت نیز 13 درصد سود تسهیلات وام مسکن روستایی را پرداخت می کند.

مدیرکل مسکن آنلاین گلستان افزود: از 228 هزار واحد مسکونی روستایی در 933 روستای بالای 20 خانوار در استان گلستان، 53 درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده است.

الحسینی همچنین از اختصاص 1000 میلیارد ریال برای محرومیت زدایی روستاهای گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با حمایت ویژه دولت و نمایندگان شورای اسلامی و با هدف محرومیت زدایی، عمران و آبادانی روستاها 1000 میلیارد تومان ریال محرومیت زدایی در مناطق روستایی استان تصویب شد. که در آینده نزدیک سفارشی خواهد شد.

رمضانعلی سنجدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در شورای اسلامی گفت: نهضت ساخت مسکن در استان گلستان آغاز شده است و از اراضی دولتی برای برنامه ریزی ساخت مسکن استفاده می شود تا مشکل مسکن جوانان حل شود. “

وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات جوانان تامین مسکن و ایجاد فرصت های شغلی است و دولت و شورای اسلامی با اقدامات انجام شده در این زمینه سعی در افزایش عمر جوانان در روستاها ضمن تامین امکانات آنها دارند. فرصت های شغلی. آنها.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا