علمی و پزشکی

شواهدی از اولین جراحی جمجمه در ۲۰۰۰ سال پیش!

موزه می گوید: جمجمه موجود در مجموعه موزه، جمجمه مردی است که در جریان نبرد مجروح و شکسته شد و برای ترمیم شکستگی، یک قطعه آهن در جمجمه او کاشته شد.

شواهدی از اولین جراحی جمجمه در 2000 سال پیش!

کارشناسان می گویند که این مرد از عمل جراحی جان سالم به در برد و جمجمه او اکنون شاهد اصلی توانایی مردم باستان برای انجام جراحی های پیشرفته است.

جمجمه مورد بحث نمونه‌ای از جمجمه‌ای است که متعلق به یک جنگجوی پرویی است و به این دلیل کشیده شده است که اعضای آن قبیله عمدا جمجمه کودکان خردسال را با بستن یک تکه پارچه یا حتی قرار دادن سر آنها بین دو تکه چوب مثله می‌کردند. مدت زمان طولانی. دلایل زیادی برای گسترش جمجمه ذکر شده است، از جمله به عنوان راهی برای به تصویر کشیدن نخبگان در جامعه.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در Current Anthropology منتشر شد، نشان داد که جمجمه‌ها در فرهنگ‌های مختلف از مایاها تا هون‌ها پیدا شده‌اند و نشان می‌دهد که آنها نمادی از موقعیت و اعتبار در گروه‌هایی در سراسر جهان هستند.

این جمجمه بلندی است که به نظر می رسد پس از بازگشت یک جنگجوی پرویی از نبرد با عمل جراحی در جمجمه کاشته شده است و تخمین زده می شود که حدود 2000 سال قدمت داشته باشد و آن را به یکی از جالب ترین و قدیمی ترین آثار باستانی در موزه اوکلاهاما تبدیل کرده است. دگرگونی.

کارشناسان می گویند ما سابقه زیادی در مورد این جمجمه نداریم، اما می دانیم که او از عمل جراحی جان سالم به در برده است. با توجه به شکستگی استخوان اطراف محل ترمیم با این قطعه آهن، می توان مشاهده کرد که فلز و استخوان شکسته محکم به هم جوش می خورند و در نتیجه یک جراحی موفقیت آمیز انجام می شود.

این جمجمه در ابتدا در مجموعه خصوصی موزه بود، اما در سال 2020 پس از افزایش علاقه عمومی به دلیل پوشش خبری کشف آن، رسماً در معرض دید عموم قرار گرفت.

منطقه ای در پرو که جمجمه در آن کشف شد مدت هاست برای جراحانی که روش های پیشرفته ای برای درمان شکستگی های جمجمه ابداع کرده اند شناخته شده است.

این صدمات در آن زمان به دلیل استفاده از پرتابه هایی مانند تیر و کمان در هنگام نبرد رایج بود.

جراحان آن زمان بدون استفاده از روش های بیهوشی یا استریلیزاسیون مدرن، جمجمه یک انسان زنده را سوراخ کرده و عمل جراحی و ترمیم را انجام دادند.

البته استفاده از آهن ناشناخته است، زیرا به طور سنتی از نقره و طلا برای این نوع فرآیند استفاده می شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا