علمی و پزشکی

شیوه نامه نحوه جمع‌آوری حمل پسماندهای پزشکی تدوین می شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی شکایت سازمان نظام پزشکی مبنی بر انحصار شهرداری تهران در مدیریت حمل و نقل پسماندهای پزشکی و بیمارستانی خبر داد و گفت:

علی خزریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، در تشریح جلسه کمیته اصل 90 شکایت سازمان نظام پزشکی از انحصار شهرداری تهران در مدیریت حمل و نقل پسماندهای پزشکی و بیمارستانی، گفت: سامانه و قرارداد تنظیم شهرداری.

وی افزود: معاون خدمات شهری شهرداری تهران پس از تشریح مفاد قانون در حضور طرفین اعلام کرد که اصراری بر عادی سازی و مدیریت اجرایی پسماندهای خصوصی توسط شهرداری و کار شهرداری وجود ندارد. و شورا مراکز درمانی و بیمارستان های شورای شهر.

سخنگوی کمیته اصل 90 با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: با توجه به توافق طرفین مبنی بر اجرای صحیح قانون، ابتدا مقرر شد تا شیوه نامه جمع آوری و عادی سازی پسماندهای پزشکی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تدوین شود. سازمان مدیریت پسماند شهری و پس از تصویب شورا.» ظرف مدت ده روز نسبت به برگزاری مناقصه و طی مراحل قانونی برای انتخاب و انعقاد قرارداد سازمان نظام پزشکی با شرکت های ذیصلاح و واجد شرایط به کمیته اصل 90 ارسال می شود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات پزشکی

وی ادامه داد: همچنین این امکان وجود دارد که بنیاد نظام پزشکی پس از انعقاد قرارداد با شرکت ذیصلاح برای عادی سازی به عنوان متولی اجرای مفاد بند ج ماده دوم قانون مدیریت پسماند تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران.» از اجرای این موضوع کلیه مجتمع‌های درمانی مستثنی می‌شوند که تحت پوشش خدمات شرکت‌های خصوصی مدیریت پسماند غیر از شهرداری تهران از پرداخت حق اشتراک و سایر هزینه‌های دفع عفونت‌های عفونی قرار گرفتند. بیماری ها و زباله های بیمارستانی

وی افزود: با توجه به اظهارات نمایندگان شهرداری تهران مبنی بر عدم انطباق حدود 4000 مجتمع درمانی با اجرای قانون، مقرر شد شهرداری تهران فهرستی از مجتمع های تحت پوشش را به سازمان نظام پزشکی ارائه کند. سازمان اقدامات لازم را انجام دهد، ترتیبات همکاری و تشریفات قانونی را انجام دهد.» با رعایت قانون، جرایم قابل پیش‌بینی در این خصوص باید انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اظهارات نمایندگان شهرداری مبنی بر اینکه هزینه حمل، عادی سازی و دفع پسماندهای پزشکی و بیمارستانی بیش از مبالغ در نظر گرفته شده حق آبونمان و غیره است، به نظر می رسد تفاوت بین هزینه های دریافتی و هزینه خدمات به نحوی از محل درآمدها و سایر کارمزدهای دسته ها و دسته های مختلف تامین می شود. لذا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه مقرر شد شهرداری تهران ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی قیمت تمام شده خدمات در این حوزه و عوارض جدید با در نظر گرفتن هزینه های واقعی پس از طی مراحل قانونی و اخذ اقدام نماید. اجازه می دهد. لازم است توسط مراجع ذیصلاح تعیین شود.

خزریان گفت: در نهایت مقرر شد مراکزی که تحت عنوان مجتمع های پزشکی فعالیت می کنند اما پسماندهای عفونی و ویژه تولید نمی کنند، توسط سازمان نظام پزشکی و پس از تایید سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری تهران اعلام شود. این مراکز شامل هزینه ها می شود.» در اشتراک ما مشترک شوید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا