اقتصادی

طرح معیشتی سپاه در قم/ تاسیس صندوق های قرض الحسنه مردم یار

دیباروز / نشانه علی بن ابی طالب (علیه السلام) معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران ایران گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی برای 500 محروم قم آغاز می شود.

مهدی کبیر امروز در اتاق جلسات بسیج هنرمندان قم با اشاره به آغاز هفته بسیج با شعار بسیج ، خدمت پیشگام و ایجاد امید ، درباره تقویم این هفته اظهار داشت: هفته بسیج به نام بسیج ، معنویت و سلامتی از جمعه 31 آبان ماه آغاز می شود. از دیگر نام های این روزها می توان به بسیج ابن خادم مسجد مردم ، بسیج خواستار عدالت و پیگیری عدالت ، سبک زندگی اسلامی ایرانی ، بسیج منطقه ای و انقلابی و تمدن سازندگی ، بسیج مقاومت و بسیج در ملت ایران ، خدمت وفادارانه و از خودگذشتگی اشاره کرد.

علی بن ابی طالب (علیه السلام) معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران افزود: با توجه به شیوع کرونا ، اوضاع کشور رنگ و بوی خدمات دارد و برنامه های متنوعی برای حمایت از فقرا و احیای این روزها در قالب برنامه های فرهنگی از طریق فضای مجازی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی راه اندازی صندوق های بخیه بخیه از مردم یار در قالب گشایش 40 صندوق با مشارکت بانک رسالت است.

کبیر گفت: گروه های جهادی فعال در سامانه “بسیج” در قالب 250 گروه آمادگی خود را در موضوعات مختلف برای کمک به مردم در امرار معاش و مقابله با تاج اعلام کرده اند.

وی گفت: مهمترین برنامه توزیع 30 هزار بسته زنده به ارزش 400 هزار تومان برای هر بسته است كه به صورت نمادین روز سه شنبه با 6 هزار و 90 بسته ارائه شده و در آغاز هفته بسیج توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان “بسیجی” در بیمارستان ها از زمان آغاز بیماری کرون یکی از برنامه های مهم است ، زیرا روزانه 300 برادر با 40 تا 50 نفر در زمان های مختلف فعال هستند.

600 جهیزیه توسط سپاه قم در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت

علی بن ابی طالب (علیه السلام) معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: تأمین 600 جهیزیه به خانواده های نیازمند با مشارکت خیرین در تأمین مبالغ اولیه 5 تا 10 میلیون به عهده خیرین و مابقی از طریق سپاه پاسداران برنامه دیگری است.

وی افزود: “بازسازی 500 خانه برای خانواده های مستضعف از ابتدای سال آغاز شده است و این روزها با کمک کمیته امداد 20 خانه با ارزش 300 میلیون ریال بازسازی می شود.”

کبیر گفت: توزیع 500 هزار وعده غذای گرم با حمایت ستاد مردمان کریمه (ص) و کمیته امداد و ایجاد ایستگاه های سلامت با نام شهید سلیمانی با حمایت علوم بهداشتی و پزشکی در ارائه خدمات بهداشتی به بیماران و کاهش مراجعه به مراکز درمانی. بیمارستان ها برنامه دیگری برای قطع زنجیره انتقال است.

روزانه 50،000 ماسک توسط بسیج دانشجویی منطقه تولید می شود

وی خاطرنشان کرد: توزیع ماسک در ایستگاه های بهداشتی و تولید روزانه 50 هزار ماسک از طریق بسیج دانش آموزان و مشارکت گروهی از کارگاه های تولید ماسک توسط بسیج سندیکا در تولید 400000 ماسک از جمله تلاش ها است.

علی بن ابی طالب (علیه السلام) معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران ایران گفت: اجرای طرح نیروگاه خورشیدی برای 500 خانوار ساکن در مناطق روستایی و محروم با همکاری بانک های فعال با وام 25 میلیارد تومانی آغاز می شود که اقساط آن از طریق فروش برق پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع 4000 بسته زنده همراه با بسیج سازندگی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون تومان ، زیبا سازی 5 مدرسه در روستاهای قم و طرح ماسک برای بسیج اتحادیه ها در 10 ایستگاه با توزیع 70 هزار ماسک و حضور دانش آموزان در بسیج. زندانهای مرکزی به عنوان دستیار و مشاور 65 نفر چهار روز در هفته روش دیگر است.

کابری پور گفت: “مهندسی و بسیج کارگری وظیفه نظارت و تشخیص واحدهای تولیدی و ارائه خدمات مختلف را بر عهده دارد. در این دوره دو ماهه 200 کارگاه تولیدی تحت نظارت و حل مشکلات قرار گرفتند و تلاش های بسیج تا پایان سال ادامه خواهد داشت.” .

10 هزار ماسک به کارگران ساختمانی در قمی توزیع می شود

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پروژه های راهداری و آبرسانی ، نوسازی 5 منزل مستضعفان تا پایان هفته بسیج ، تشکیل 20 دفتر خدمات توسط دفاتر بسیج ، توزیع 300 بسته زنده و 10 هزار ماسک برای کارگران ساختمانی و اهدای خون در سوم آذر ماه. این هفته است.

علی بن ابی طالب (علیه السلام) معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: در رشته نرم ، جشنواره نجم دوم آذر تحت عنوان جنبش جوانان مسئله محور با تحقیق و رویکرد میدانی ، آموزش سایبری در فضای مجازی و برنامه های فرهنگی و بصیرتی از دیگر برنامه ها بود.

وی گفت: در مورد مسائل فنی ، اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت بصورت مجازی ، ختم شعر بسیج ، افتتاح خانه شهید ماهروخ ، کارگاه های نقاشی و خوشنویسی ، برپایی شب شعر مجازی و پخش زنگ مقاومت در سامانه شاد خواهد بود.

کبیر گفت: “در زمینه از بین بردن آسیب های اجتماعی ، افتتاح مرکز مشاوره تمام وقت خانه سبز ، اقدامات کارآفرینی و اشتغال در اردوگاه کرامت در بخش تکمیلی و سومین سوم ترک اعتیاد اقدامات مهمی است.”

2500 هنرمند ملی در Artists Caste عضو هستند

وی گفت: در حال حاضر 2500 هنرمند ملی از اعضای بسیج هستند که در 7 زمینه تخصصی فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا