عمومی

عدم توجه به موضوع «تبیین» باعث بروز فتنه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حجت الاسلام روح الله هاریزاوی وی عصر پنجشنبه در دیدار با فعالان قرآنی اقلیم کردستان که در سنندج با موضوع تحلیل و تبیین مسائل روز برگزار شد، از برگزاری این جلسات در شرایط کنونی که جامعه نیازمند تحلیل و تبیین است، قدردانی کرد. بیشتر و بیشتر: بر اساس آیات قرآن، خداوند رحمان و رحیم از مسلمانان در تفسیر قرآن عهد گرفت، هر چند آنها عهدشکنی کردند و به قیمت ارزان معامله کردند.

وی افزود: اصل جهاد در تفسیر به عنوان یک تکلیف قرآنی روشن است چرا که خداوند قرآن را بر پیامبر نازل کرده تا برای مردم تبیین کند، بنابراین وظیفه ما این است که آن را روشن کنیم.

هاریزاوی با اشاره به اینکه علاقه مندان به قرآن سه دسته هستند، افزود: دسته ای هستند که قبول دارند این کتاب آسمانی بدون تغییر و تحریف کتاب خداست.اهل کتابهر چند با این کتاب آسمانی نورانی همراه نیستند.

وی عنوان کرد که دسته دومکتاب اکتبرمراد از آن که کتاب را به گونه ای بخشید که با این کتاب تداعی کرد هر چند ظاهری باشد، گفت: قسم سوم.آتینا الخطابيعنى هر كه در برابر قرآن تكليفى را كه از جهاد تفسير بالاتر است بر عهده بگيرد، محتاج ملاحظه و تأمل است تا بداند كدام وظيفه از تفسير مهمتر است.

هاریزاوی وی افزود: گاهی فضا غبارآلود می شود به این معنا که نمی توان حق و باطل را تشخیص داد و در واقع در جامعه نزاع ایجاد می شود بنابراین شرایط فعلی با تعداد زیادی از مردم بی گناه اعم از بسیج، زنان است. و عابران – او با کشته شدن یک نفر کشته شد و این بیانگر فتنه است، یعنی حق از باطل. سر از نصره قابل تشخیص نیست.

وی تصریح کرد: اگر مقداری از باطل به مقدار زیادی آب وارد شود، باعث از بین رفتن آب می شود و اگر قسمتی از شک وارد عقیده انسان شود، تمام ایمان او متزلزل می شود.

حجت الاسلام هاریزاوی وی با اشاره به علت اصلی پیدایش این نزاع گفت: یقیناً هیچ توضیحی که موجب نزاع شود وجود ندارد و ما با سردمداران نزاع خارج از کشور کاری نداریم و آنچه موجب ندامت و تأمل می شود جوانان پاک و پاک ایرانی است که ناخواسته در این بستر آب می افتند.» به آسیاب دشمن می افتند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نفوذ شدید دشمن و سرعت حرکت به سمت بی دینی یا بی حجابی دو مقوله جدا از هم است.

وی گفت: در چند سال گذشته تعداد زیادی کلیسا در اقلیم کردستان ساخته شده است و تعداد نمازگزاران در نماز عید فطر و قربان در اقلیم کردستان کاهش چشمگیری داشته است و همه اینها غیرضروری است. . غیر از این هیچ توضیحی وجود ندارد.

وی افزود: جامعه اهل سنت به عنوان یک فرقه صوفیه موظف است برای تبیین این جایگاه، یک سلسله بحث در مورد جایگاه، مرتبه و جایگاه زن در قرآن برگزار کند که در نتیجه تبیین این ارزش ها، قطعاً این امر محقق خواهد شد. چیزی جز تغییر موضع و دیدگاه نباشد.. افرادی که بدون افراد صادق از مسیر اصول قرآن و دین منحرف شده اند.

همانطور که حجت الاسلام رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی اقلیم کردستان در این جلسه اظهار داشت: همانطور که می دانید علت این دیدارها فوت یکی از هموطنان عزیزمان است که همه را به شدت متاثر کرد اما مسائل اخیر. و مسائلی که از سوی افرادی مطرح شد که متأسفانه به دلیل شرایط اخیر از دشمن حمایت می کنند، به نفع دین بوده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی به میدان تبلیغاتی دشمن تبدیل شده است که گویی مدت هاست در صدد تعرض به نظام هستند، گفت: بدون شک در این بحران و شرایط، چسبیدن به دست دشمن درست نیست. . تغییر موضع از رحلت محصه امینی به جنبه دیگر طبیعی نیست، لذا برگزاری این جلسات برای روشن شدن تکلیف و جایگاه خود، یعنی اینکه بدانیم به عنوان یک فعال قرآنی در این امر چه باید بکنیم، لازم و ضروری است. موقعیت و محیط

دکمه بازگشت به بالا